[XJ40] problem z abs

Moderator: V12

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

[XJ40] problem z abs

Post autor: bebzolinho » pn cze 28, 2010 5:03 pm

Witam serdecznie!
Mam problem z ABS przy Jagu XJ40 3,6 sovereign 1988r. Otóż: Gdy zapalam kotka to kontrolka się nieświeci. Ale gdy ruszę, jadę powolutku, nacisnę hamulec, koła nie są w poślizgu to włącza się ABS. Objawem jest jeszcze, to że podczas wolnej jazdy, hamując ściąga auto na prawą stronę. Gdy załączy się ABS, nawet jak przestanę hamować to słychać jeszcze klika sekund pompę. Gdy jadę już z większą prędkością to wtedy wywala już komunikat ANTI LOCK FAILURE. Proszę o jakąś poradę. Komunikat LOW BRAKE PRESSURE nie wyświetla się.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez bebzolinho, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pn cze 28, 2010 9:13 pm

nie spotkałem się z tym objawem z w 1988-1989 tylko późniejsze modele ,ale wszystko jest pierwszy raz !
wygląda ze zawór regulujący ABS ( prawe przednie koło jest troczę zabrudzony albo nie działa poprawnie )
co powoduje ściąganie a wyświetlanie światła podczas jazdy powoduje ściąganie (zwolnienie koła )podczas jazdy
zawór tego koła jest zasilany od sterownika ABS masą -pulsowanie (moze masz przebicie tego drutu do masy ?(przewód żółto-zielony drut ten powinien mieć 12V gdy ABS nie działa )!

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pn cze 28, 2010 9:16 pm

Najpierw sprawdź hamulce, zacisk czy nie blokuje na prawym przednim kole!
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Jarek-Jerryjag, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » pn cze 28, 2010 9:57 pm

Jarek-Jerryjag dzięki za cenną wskazówkę. Sprawdzę na pewno. A co powiesz jeszcze na to jakby założyć że czujnik Abs mierzy źle prędkość obrotową. Np., że czujnik jest uszkodzony. Wychodzę z takiego założenia ponieważ ABS zalącza się pomimo tego że hamując koła nie są w poślizgu??

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3324
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn cze 28, 2010 10:17 pm

bebzolinho, łożyska kół sprawdzałeś czy nie mają nadmiernego luzu?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » pn cze 28, 2010 11:27 pm

V12 nie sprawdzałem.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt cze 29, 2010 1:28 am

Gdyby czujnik nie widział obrotów
#1 jeśli przewód przerwany lub czujnik zgubił parametry, odrazu wyświetliło by sie światło ,
# 2, gdyby nie odczytywał obrotów wyświetliło by sie światło gdy jedziesz nie koniecznie naciskając hamulec!
sprawa inna to co pisze V12 sprawdż luz powinien być mały,ale tylko MAŁY !
(Tak myślę 2-3 mm na pionie koła+-)

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3324
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt cze 29, 2010 8:02 am

bebzolinho, sprawdź luz po podniesieniu auta, na przodzie powinien być ledwo wyczuwany, z tyłu brak.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » wt cze 29, 2010 9:18 am

Jak przyjade dzis z pracy posprawdzam co trzeba. Dzięki za porady

wtom
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 22, 2019 11:20 am

Re: [XJ40] problem z abs

Post autor: wtom » ndz wrz 22, 2019 11:25 am

podepnę się pod temat. dzisiaj zauważyłem, że mocno ściąga w prawo przy hamowaniu, nawet lekkim. ABS działa, koła się nie grzeją. Kontrolka z wykrzyknikiem świeci ale to mam do ogarnięcia niebawem (słaby akumulator hydr.). szukać w zaciskach czy coś z modulatorem? kontrolka pomarańczowa ABS nie zapala się (tzn. po zapłonie świeci chwilę poźniej gaśnie). v12, pisałeś coś o luzie w łożyskach? w prawym mam nieco większy, ma to znaczenie na ściąganie?

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [XJ40] problem z abs

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr wrz 25, 2019 6:36 am

Jaguar xj40 miał dwa systemy ABS 1988-1989 i po 1990 . Lekki luz to normalne dla tych kół . Nie powinno mieć wpływu na ściąganie . Jeśli ściąga bez dotykania hamulca masz problem z ustawieniem albo oponami.
Jednak jak ściąga naciskając hamulce to w autach po 1990 jest problem tego sterownika przy pompie hamulcowej . Może tez być problem z klockami i tarczą . to proste do sprawdzenia . najczęściej sterownik ma zabrudzony zawór regulujący nacisk . Przy zmianie klocków w tych auta jest zalecane przy cofaniu toków w zaciskach, odkręcenie spustu płynu w zacisku . A nie wpuszczanie przez przewody płynu do sterownika .
Są osoby które przebudują taki sterownik ale czasami jest to nie możliwe ( rdza ). Może warto kupić używany . Ważne aby nie zgubić małych O rings pomiędzy sterownikiem a pompą hamulcową .
Najczęstszą wadą na początku tego sterownika jest nie za każdym razem ściąganie auta. Czasami mozna jechać przez 10-15 minut i auto zachowuje się normalnie az przy naciśnięciu hamulca auto moze zmienić linię . Bardzo niebezpieczne jak jedzie się szybko .

wtom
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 22, 2019 11:20 am

Re: [XJ40] problem z abs

Post autor: wtom » śr wrz 25, 2019 9:14 am

tarcze i klocki mam nowe. ściąganie na razie wystąpiło raz i na razie hamuje prosto. mam w planie wymianę płynu i gruszki pompy. generalnie mam problem a mianowicie:
- świeci mi długo kontrola czerwona z wykrzyknikiem
- pompa pracuje dość krótko po nocy (tak jakby szybko nabijała ciśnienie), załącza się co dwa mocne wciśnięcia hamulca
- kontrolka pomarańczowa ABS gaśnie razem z innymi kontrolkami, abs działa błędów nie zgłasza
- czerwona kontrolka z wykrzyknikiem zapala się co drugie naciśnięcie hamulca (wtedy kiedy rusza pompa), czasami mruga w czasie jazdy
- czujniki klocków ok., nie wywala PAD

z opisu wynika, że wykrzyknik powinien zapalić się dopiero jak ciśnienie spadnie poniżej 105 bar, wcześniej powinna zapalić się pomarańczowa ABS -> ale ta się nie zapala, abs działa. progi załączania pompy (140/180bar działają). o co chodzi? świruje czujnik zespolony? sprawdziłem poziomowskaz, działa dobrze, po zasymulowaniu niskiego poziomu najpierw zapala ABS później wykrzyknik

da się regenerować ten modulator?

ODPOWIEDZ