[XJ40] wydłubałem air con blower-gdzie tranzystory? zdjecia

Moderator: V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt mar 31, 2015 8:25 pm

V12, co prawda instrukcja po niemiecku ale coś tam się rozumie :)
B4 po lewej to syberdach, B4 po prawej to centralne ogrzewanie.
Za to A2 po prawej to prawy wentylator, B1 po prawej to lewy wentylator.

Czy układ bezpieczników może się różnić w zależności od rocznika?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt mar 31, 2015 8:31 pm

ojciec, różnią się podaj rok auta przy którym pracujesz?

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3320
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt mar 31, 2015 8:48 pm

Tak, podałem Ci z książki JJM100205/30, która dotyczy rocznika 93, a Twój to pewnie 92...

Tak czy inaczej jest rozpiska na pokrywie skrzynki, szukaj air conditioning blower motor.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt mar 31, 2015 9:40 pm

Tak mój to 92. Jutro jak wrócę z roboty to sprawdzę czy oba pracują jak nawiew jest wyłączony. A tak na marginesie to powinny oba pracować?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt mar 31, 2015 10:02 pm

Jak wyłączysz to nie powinny pracować . czy robiłeś coś przy włączniku ? czasami ludzie wymieniają przełącznik i zamiast odkręcić całe pokrętło próbują wyjąc niszcząc płytkę.
mam nadzieje ze jeden wentylator nawalił to by wyglądało na tranzystor lub?
wentylator jak coś tam stuka moze być obrzeże plastykowe luźne samego wirnika i obciera.

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr kwie 01, 2015 5:46 am

Wykręcił kiedyś panel w celu wymiany żarówek. Ale przed jego demontażem wentylator tez pracował jak był na off
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr kwie 01, 2015 7:05 am

Szukam Ne necie tranzystorów nte251 i nie wiem czy źle szukam czy ciężko je dostać? Jaka jest średnia cena za taki tranzystor?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr kwie 01, 2015 7:42 am

oryginalny tranzystor był 2N6284 ale możesz zastosować NTE251 lub MJ11016 lub innym powyzej 30A typ NPN Darlington. Najpierw sprawdz czy nie dwa wentylatory dmuchają.
wiele razy gdy tranzystor jest nawalony to wentylator działa tylko na najwyższej szybkości wtedy pomija tranzystor. Cena tranzystorów od 2,5 dolca do 10 . czy sprawdzałeś na Ebay ?

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr kwie 01, 2015 7:44 am


ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr kwie 01, 2015 6:16 pm

No to posprawdzałem,
Wypiąłem bezpiecznik, odpaliłem auto i nadal coś buczy. Buczenie dobiega z pod schowka.
Zdjąłem osłonę i buczy mi to coś
Obrazek
Jest tam śmigiełko które się obraca, jak je zatrzymałem palcem buczenie ustąpiło. Jeśli ten element lekko przekrzywiłem, buczeniem było mocniejsze lub słabsze (wszystko zależy od ułożenia elementu)
No i teraz pytanie co to takiego jest i czy jeśli to odłączę od zasilania wszystko będzie działać tak jak ma działać ?

Co do blowerów wszystko OK, pracują na każdym biegu
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr kwie 01, 2015 8:35 pm

miernik temperatury wewnętrznej powietrza.

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr kwie 01, 2015 8:56 pm

Czyli raczej wtyczki odpisać nie mogę bo nie będzie działać opcja auto, ale czy mogę mechanicznie zatrzymać to smigielko i nadal czujnik będzie pracował dobrze?

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr kwie 01, 2015 9:29 pm

w zasadzie możesz w tym aucie to rozłączyć i A/C będzie działać w późniejszych modelach zaczyna panel piszczeć jak to jest rozłączone ten wiatraczek ma wpływ na suwak na panelu ale to tylko różnica 5 stopni dmuchania pomiędzy nogami a twarzą .

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr kwie 01, 2015 9:32 pm

DziekiJarek-Jerryjag, spróbuję to jakoś naprawić, na strychu mam chyba jeszcze jeden czujnik jak się nie uda to go odłącze.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3320
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » śr kwie 01, 2015 9:36 pm

ojciec, wyczyść wiatraczek miękkim pędzelkiem z kurzu, przedmuchaj sprężonym powietrzem, a na łożyskowanie wirnika kapnij trochę oleju maszynowego.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ODPOWIEDZ