[XJ40] wydłubałem air con blower-gdzie tranzystory? zdjecia

Moderator: V12

tobi_07
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 23, 2009 8:33 pm

Post autor: tobi_07 » pt wrz 25, 2009 6:16 am

Wielkie dzięki . będę musiał się za to zabrać. Pozdrawiam

klapek00
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 05, 2013 6:54 am

Post autor: klapek00 » sob mar 22, 2014 11:47 am

Witam włączę się do wątku aby nie tworzyć nowego

u mnie w kotku xj40 88r 3,6
blowery działały tylko na najszybszej prędkości
wymieniłem tranzystorki na darlingtony MJ11015 i blowery działają na 2 prędkościach
jak na przełączniku dam LOW to dmucha, medium dmucha tak samo, dopiero na HIGH i DEF jest mocniej

czy ktoś się spotkał z takim problemem?
czy może źle dobrali mi tranzystory w sklepie.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Jaguar Sovereign 88r 3,6l

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » sob mar 22, 2014 8:27 pm

nie jestem pewien nie posiadam referencji tego tranzystora ,ale czy nie masz włączonego Auto przycisku przy pokrętłach klimy? czasami samo pokrętło szybkości nawala .

klapek00
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 05, 2013 6:54 am

Post autor: klapek00 » ndz mar 23, 2014 10:58 am

niestety ustawione jest na manual, kropelki też wyłączone, aczkolwiek próbowałem na każdej opcji.
Dziwne jest to że działa jakby na 2 biegach ale od LOW do DEF
może faktyczenie uszkodzeniu uległ panel...
Ktoś kto wymieniał te tranzystory może napisze dokładny symbol na jakie porównam ich parametry z moimi, może źle "fachowcy" dobrali.
Jaguar Sovereign 88r 3,6l

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » ndz mar 23, 2014 11:08 am

MJ11015 to tranzystor PNP, a NT251 to NPN. Nie są zamienne.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

klapek00
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 05, 2013 6:54 am

Post autor: klapek00 » ndz mar 23, 2014 5:31 pm

Faktycznie teraz widzę że źle mi go dobrali, znalazłem teraz w innej hurtowni 2N6284 taki jak wydłubałem z blowerków i widać że są oryginalne bo pisze na nich Britain i rok 87
zamówię chyba te i zamontuje i zobaczymy czy będzie dobrze. Czy jakieś inne kupić?
Jaguar Sovereign 88r 3,6l

klapek00
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 05, 2013 6:54 am

Post autor: klapek00 » ndz lip 06, 2014 7:15 pm

Witam, po przerwie zamontowałem 2N6284 i kurcze sprawa wygląda jeszcze gorzej bo blowerek działa tylko na jednym biegu na tym MJ11015 działał na 2 biegach
Ręce mi opadają...

Generalnie czy jest ktoś na forum co jak bym mu wysłał te blowerki to za odpłatnością doprowadził mi je do ładu bo kurcze jeden bieg to za mało :( :(
Jaguar Sovereign 88r 3,6l

hucken
Posty: 226
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken » śr lip 09, 2014 11:04 pm

Pytanie czy to bloger, czy sterownik nawiewow nawala?
Masz moze takie części zapasowe by podpiąć i sprawdzić?
Skąd jesteś?

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw lip 10, 2014 12:59 am

klapek00, widziałem ze na allegro ktoś sprzedaje dość tani - tylko upewnij się czy działają bo jak nie to odeślesz . Gość pisze ze pasują od 1988 do 1994 . jest w błędzie bo są inne końcówki w tych późniejszych ,mozna odciąć i podłączyć oryginalne ale to później mogą nie przyjąć jako ze wentylatory nie sa oryginalne.
ja przed założeniem wentylatora podłączam i sprawdzam czy działa

hucken
Posty: 226
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken » czw lip 10, 2014 1:13 am

Jerry, klapek00,
Ja mam blowery i sterownik sżwendające się po strychu.
Jeśli Klapek jest z moich okolic (Wawa) to dam mu niech sobie chłopak sprawdzi o co "kaman" i nie szuka po omacku...

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw lip 10, 2014 11:23 pm

hucken, :thumright: +++ :thumright:

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt mar 31, 2015 6:51 pm

Mam pytanie, odnośnie samych blowerów. Ten po stronie kierowcy dość mocno hałasuje, jak dam nawiew na max i pochodzi tak z 10 min poczym nadmuch skręcę na minimum to blower chodzi dużo ciszej. Czy to kwestia nasmarowania ?

Jeszcze jedno pytanie nawiew mam wyłączony a blower i tak pracuje, czy to normalne?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt mar 31, 2015 7:00 pm

ojciec pisze:Jeszcze jedno pytanie nawiew mam wyłączony a blower i tak pracuje, czy to normalne?
czy jeden czy dwa ( możesz wyjąc bezpiecznik z jednego to stwierdzasz czy jeden czy dwa.)

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt mar 31, 2015 7:04 pm

na pewno pracuje ten po stronie pasażera bo on hałasuje i go dobrze słyszę.
gdzie znajdują się te bezpieczniki?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt mar 31, 2015 7:29 pm

Od lewego - B4 w lewej skrzynce, od prawego - B4 w prawej skrzynce.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ODPOWIEDZ