[XJ40] wydłubałem air con blower-gdzie tranzystory? zdjecia

Moderator: V12

meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

[XJ40] wydłubałem air con blower-gdzie tranzystory? zdjecia

Post autor: meanstreak » sob wrz 15, 2007 9:03 pm

wydłubałem dzis lewy blower. czy ktos mi może pokazac gdzie śa te slawne tranzystory przez które nie pracuje mi dmuchawa na pierwszych dwóch biegach?
w załączeniu zdjecia blowera:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

gdzie one są? :D

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » ndz wrz 16, 2007 8:42 pm

Na ostatnim zdjęciu...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak » ndz wrz 16, 2007 10:36 pm

żółte czy czerwone?:)

Obrazek

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn wrz 17, 2007 7:45 pm

na czerwono
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak » pn wrz 17, 2007 11:38 pm

czyli jak to wymienię to dmuchawa powinna działac az miło, tak?:)
zna moze ktoś jakies wartosci tego czegos? czy mysze to wydłubac i zanieźć na ladę połozyc i mi dobiorą?

pozdrawiam

Papatkiole
moderator
moderator
Posty: 671
Rejestracja: czw wrz 14, 2006 9:40 pm

Post autor: Papatkiole » wt wrz 18, 2007 12:45 am

Napisz do XJSiedlce bo on się najbardzie j ostatnio rozpisał na ten temat. Chyba jest najbardziej na bieżąco :wink: Temat był ruszony w dziale upgrade.

meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak » śr wrz 26, 2007 4:08 pm

no i dmuchawka smiga aż miło:) wymienione te cudeńka w dwóch blower'ach. troche roboty było ale nic strasznego.

dzięki za pomoc i pozdrawiam

Herman
Posty: 5
Rejestracja: wt maja 22, 2007 10:47 pm

Post autor: Herman » śr wrz 26, 2007 7:24 pm

@meanstreak czy mógłbyś opisać co pokolei rozbierać i jak się do tego dostać?Będę Ci bardzo wdzięczny.Mam ten sam problem w swoim Jagu :(

meanstreak
Posty: 72
Rejestracja: wt sie 21, 2007 11:11 pm

Post autor: meanstreak » czw wrz 27, 2007 3:54 pm

strona lewa - przed kierowcą
- odręciłem osłone pod kierownicą
- odręciłem tez kolumne kierownicza (lepszy dostep)
- odkręciłem taki pręt pod kolumna (nakrętka na klucz 13)
- blower jest przykręcony dwoma srubami z łbem pod klucz 10
- wypiąc dwie wtyczki od blower'a i odłączyć podcisnienie
- obudowa blowera - jak nie była wyjmowana - jest sklejona z gumowa rurą od nadmuchu tasmą klejącą. czyli trzeba odwinąc tasmę(strasznie jest klejąca)
- wyjąc blower na stół ;)

strona prawa - przed pasazerem
tu jest wiecej kręcenia ;)
- odkręcic osłonę pod schowkiem
- wyjąc schowek
- odkręciłęm blache z modułami i przekaznikami
- odkręciłęm blachę taką pionową z czymś chyba waznym ;)
- wszystkie kostki i przewody na jedną stronę
- blower tak samo jak lewy przykręcony na dwie sruby
- tez sklejony tasmą z gumową rurą od nawiewu

szkoda ze nie porobiłem zdjec ale chciałem to skończyć jak najszybciej. robota nie jest trudna ale niewygodna.

jak dotrę do garazu to napisze jakie oznaczenie ma ten "coś" co się spalił ;)

pozdrawiam

Aawgan
Posty: 10
Rejestracja: śr paź 15, 2008 6:15 pm

Post autor: Aawgan » pt sty 02, 2009 12:10 pm

Witam. U mnie w XJ40 nawiew dzialal tylko na ostatnich dwoch szybkosciach, a teraz zgaslo wszystko, wczesniej nawet jak wentylator nie chodzil to swiecila ktoras z czerwonych lampek. Teraz jest ciemnosc, sprawdzilem bezpieczniki w kabinie i wszystkie sa ok. Moze wie ktos co to moze byc??
Awgan

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pt sty 02, 2009 12:17 pm

Pewnie padł przełącznik na panelu sterowania lub jakieś zimne luty się ujawniły.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Aawgan
Posty: 10
Rejestracja: śr paź 15, 2008 6:15 pm

Post autor: Aawgan » pt sty 02, 2009 11:32 pm

A dzieki juz znalazlem, odczepily sie kabelki te na potencjometrze lutowanie puscilo. I tak musze wyjac wentylatory i wymienic tranzystory, bo mam tylko dwie predkosci nawiewu.
Awgan

tobi_07
Posty: 7
Rejestracja: pn mar 23, 2009 8:33 pm

Post autor: tobi_07 » wt wrz 22, 2009 8:50 pm

meanstreak pisze:no i dmuchawka smiga aż miło:) wymienione te cudeńka w dwóch blower'ach. troche roboty było ale nic strasznego.

dzięki za pomoc i pozdrawiam
Czy możesz powiedziec cos na temat watrości tego czegoś ?? a może poszedłes do sklepu tak jak pisales i cos dobrali? Pozdrawiam

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt wrz 22, 2009 11:03 pm

Jeśli chodzi o tranzystor to ja stosuje NTE251 jesli będziesz mial problem sprawdź na Googlach

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt wrz 22, 2009 11:06 pm

Przy rozlutowaniu ja używam sprężonego powietrza aby wydmuchać stary lut gdy jest podgrzany.

ODPOWIEDZ