[S-TYPE] Caly czas leci gorace powietrze

Moderator: V12

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

[S-TYPE] Caly czas leci gorace powietrze

Post autor: misiek1006 » wt kwie 08, 2014 5:38 am

Witam wszystkich.
Od roku czasu jestem posiadaczem Jaguara S_Type rocznik 2006 V6 3.0.
Od jakiegos czasu mam problem z ogrzewaniem.Kotek caly czas grzeje na maksa obojetnie jak sie ustawi ,czy na zimno czy na goraco.Wlaczajac klimatyzacje slyczchac ze kompresor sie wlacza ale dalej bucha goracem.Wymienilem elektrozawor wody(chyba tak sie to nazywa) bo wyczytalem ze to moze byc problemem ,ale nie pomoglo..nadal grzeje.
Dopatrzylem sie od spodu 5 silniczkow i kazdy z nich dziala jak sie przelacza...:( czyli chyba nic z tych zeczy jak ...zablokowana klapka.Jedyna rzecza ktora mi sie udalo dzis zaoobserwowac to jest to ze pod maska po stronie pasazera jest jakis filtr i z niego wieje zimnym powietrzem ?!
Czy ktos mial kiedys podobny problem,lub moze wie co to moze byc ?
Pozdrawiam
Mariusz
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez misiek1006, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3320
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt kwie 08, 2014 8:31 am

Najlepiej zacząć od podłączenia do komputera diagnostycznego i przeprowadzenia kalibracji silniczków sterujących klapami. Czy posiadasz S-typa od dawna czy nabyłeś ostatnio?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

Post autor: misiek1006 » wt kwie 08, 2014 2:43 pm

V12 pisze:Najlepiej zacząć od podłączenia do komputera diagnostycznego i przeprowadzenia kalibracji silniczków sterujących klapami. Czy posiadasz S-typa od dawna czy nabyłeś ostatnio?
Wczesniej mialem S-typa 2001 rok i nie mialem z nim zadnych problemow.Tego 2006 w maju bedzie rok jak go kupilem,a problem istnieje od listopada.

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

Post autor: misiek1006 » czw kwie 10, 2014 6:17 am

Witam ponownie.
Bylem w warsztacie i test na komputerze wykazal ze ktorys z silniczkow nie dziala.
Musza zostawic samochod i szukac.
To co sam zaobserwowalem to : w wymienionym przeze mnie elektro zaworze wody na kazdym kablu (sa trzy) jest plus ..jak jest podlaczony.Jesli wtyczka jest zdjeta to tylko na jednym srodkowym.
Kompresor od klimatyzacji sie wlacza,ale nie zalacza sie wiatrak.Mniej wiecej co minute slychac klikniecie jak sie wlacza.
Przewody od klimatyzacji sa cieple pod maska samochodu , pod deska rozdizelcza mozna sie poparzyc dotykajac przewodow.
Klimatyzacja wedlug warsztatu nabita jest prawidlowo.
Juz sam nie wiem co robic, bo ceny za wszystko naprawde sa kosmiczne :jocolor:
I jeszcze jedno co moze byc wazne.Auto sprowadzone jest z Florydy i to jest jego pierwsza zima z -20 mrozem.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3320
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw kwie 10, 2014 8:45 am

Skąd jesteś?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

Post autor: misiek1006 » czw kwie 10, 2014 3:31 pm

Z USA

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3320
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw kwie 10, 2014 5:38 pm

Chicago?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw kwie 10, 2014 6:30 pm

misiek1006 pisze:I jeszcze jedno co moze byc wazne.Auto sprowadzone jest z Florydy i to jest jego pierwsza zima z -20 mrozem.
te auta n astany mają pamięć i jak zapamiętają florydę czy kalifornie to nie chcą się zaadoptować w zimnym klimacie. :sunny: ale z twoim autem to jakoś odwrotnie.
ale wracając do warsztatów . pojedz do warsztatu który przeczyta kody z A/C Nie wszystkie skanery mogą to odczytać . Te auta mają specyficzne kody systemu A/C Tym samym od razu warsztat wie który silniczek nie działa .chyb aze chce zarobić na czasie. Poszukam w książce bo już dawno przy S typie nie pracowałem i czasami mylą się informacje.

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

Post autor: misiek1006 » pt kwie 11, 2014 3:54 am

Jarek i V12 dzieki za odpowiedzi.
Jutro podjade do innego mechanika moze ma lepszy komputer :)
Jest jeszcze jedna rzecz ktora zauwazylem od kilku miesiecy.Rano jak go zapalam ma pamiec z dnia poprzedniego...swieca sie lampy...kontrolka temperatury jest na poziomie polowy ,czyli cieply i tak mniej wiecej po 1 do 2 minut wszystko sie cofa i wraca do normy....czyli swiatla sie wylaczaja a silinik pokazuje ze jest zimny.
Pobawilem sie troche kostkami relay (tam gdzie bezpieczniki,pod maska) i wylapalem ze dwa sa zepsute.Tzn ...wycieraczki przestaly dzialac...swiatlo sie w srodku swiecilo...po wyjeciu swiatla nie bylo...po wlozeniu nowego wycieraczki dzialaly i swiatlo sie swiecilo ale ten niby zepsuty po wsadzeniu do gniazda na starter dzialal ?! Auto zapalalo normalnie.
Po tej zabawie przestalo mi dzialac polaczenie miedzy telefonem a kotem.
Czy moze to byc ze jakis komputer padl ?
Z gory dzieki za odpowiedz i czas poswiecony za moj temat

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pt kwie 11, 2014 6:46 am

misiek1006, Jak daleko masz service dealer-a Jaguara. podając vin powinni tobie sprawdzić co było zrobione w aucie na gwarancji + czy auto ma jakiś service action lub Recall . Pamiętaj ze za service action trzeba płacić jesli chcesz naprawić za Recall nie nawet jeśli auto jest po gwarancji . ale te informacje powinieneś otrzymać za darmo .
Nie pracuje w serwisie od 2004 tak ze nie mogę tobie tego sprawdzić .
wczesne modele Stypa miały problem z przewodami dochodzącymi do bezpieczników i przekaźników , ale myślę ze w nowych modelach to zostało wyeliminowane.

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

Post autor: misiek1006 » pt kwie 11, 2014 7:31 am

Najblizszy serwis mam okolo 20 km ode mnie.Nie wiem co to jest o czym piszesz z tymi actiion i recall ...auto kupilem od 1 wlasciciela,czyli jestem drugim....ale niestety ma juz prawie 200.000 km nabite ..........tak ze nie wiem jak serwis do tego podejdzie.W sobote kolega mechanik obiecal mi popatrzec co sie tam dzieje,jesli nic nie znajdzie pojade do serwisu jaguara.Tam mnie pewnie skasuja jak za ......ze az nie chce mowic i jesli chociarz powiedza co jest zle to bede happy....szczesliwy :)
Bo tak to wyglada ze jaguar jest super samochodem i naprawde go polubilem.I z tego co czytam to nie jestem jedyny. (wczesniej przed jaguarami jezdzilem bmw 530 ...2002)
to tak jakbym na traktor siadl....niby BMW ale toporne jak .....nie mam pojecia do czego porownac.......to samo z bmw 750.....

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pt kwie 11, 2014 10:31 am

misiek1006,
ponieważ jesteś w USA to żaden warsztat nie może więcej wziąć niż to co liczy za pierwszą godzinę . ( w każdym warsztacie powinna być cena ile oni biorą za godzinę serwisy Jaguara to 100-150 , warto wiedzieć przed oddaniem . czyli jeśli pojedziesz do serwisu to pytają się co za problem . i podają kartkę do podpisania . to jest podpis ze zgadzasz się żeby zdiagnozowali i to będzie 1 godzina. jeśli mają problem to muszą ciebie powiadomić ze potrzebują jeszcze ( paru godzin- możesz się nie zgodzić ale za pierwsza godzinę płacisz. chyba ze zrobią naprawią w pierwszej godzinie .) sprawa druga jesli jesteś w serwisie dowiedz się czy sa mechanicy którzy znają się na tym aucie i jak on sie nazywa który będzie reperował. W serwisie rozmawia się z gościem pośrednikiem pomiędzy mechanikiem a właścicielem . wielu nie wie gdzie jest zamocowana pompa wodna. Ale jesli pierwszy raz idziesz do serwisu i pytasz o historie gwarancji + serwisy akcyjne czy recall ( sa to sprawy narzucone przez fabrykę oraz rząd. Jeśli jest coś co może nawalić a nie zagraża życiu to serwis akcyjny , # niektore aut amiały problem ze skrzynią i fabryka kazała wymieniać gdy była gwarancja, po gwarancji właściciel płaci . Recall to narzucone przez fabrykę zmuszoną przez rząd. i wtedy gwarancja obowiązuje nawet jesli auto ma tytuł salvage . Dlatego warto sprawdzić co i jak . sprawa gwarancji .Jeśli ostatni właściciel wymienił coś przed upływem 1 roku też podlega gwarancji . tak ze warto się upewnić nawet jesli auto ma spory przebieg.
A gdybyś już chciał zostawić auto to spytaj się czy nie mają jakiegoś auta do wynajęcia , najczęściej mają bardzo tanio albo nawet za darmo . niektórzy mają nowe Jagi bo może klienta złapią .

:bounce:

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

Post autor: misiek1006 » sob kwie 12, 2014 5:32 am

Jarek-Jerryjag" dzieki za szybka i konkretna odpowiedz :)
Wiesz moze jak szybko i skutecznie przetestowac relay ?
Cos mi w duchu mowi ze tam jest problem,po tych p...nych mrozach.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2952
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » sob kwie 12, 2014 7:08 am

w twoim aucie jest sporo przekaźników najłatwiej przemienić ale musisz mieć schemat który do czego służy . mój ostatni schemat do Stypa jest z 2003 ale chyba później nic nie zmieniano.

misiek1006
Posty: 12
Rejestracja: ndz kwie 06, 2014 3:27 am

Post autor: misiek1006 » sob kwie 12, 2014 7:47 am

Mysle ze cos pozmieniali (nie na 100 procent),ale w tym starszym jak sobie swiece wymienialem to kolektor byl inaczej zamontowany ..i w tym nowszym dodane jest cos z tylu kolektora czego wczesniej nie bylo...jakies duze okragle nie wiem jak to nazwac...ale maja w sobie jakies silniczki co sie obracaja...
w starszym tego nie bylo.( a jak bylo to w innym miejscu)
pozdrawiam
Mariusz

ps. dzieki za baaardzo szybka odpowiedz :)

ODPOWIEDZ