[XJ40] brak nadmuchu na szybę

Moderator: V12

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

[XJ40] brak nadmuchu na szybę

Post autor: suchorz » sob gru 01, 2012 8:48 pm

Zauważyłem, że nie działa mi nadmuch na szybę. wentylator działa, ładnie dmucha na szyby boczne i dół, ale na szybę już nie.
Wciskanie nadmuchu na szybę nic nie daje.
Raz zauważyłem, że jak aut było wyłączone, a włączyłem nadmuch na szybę to dmuchało, a po zapaleniu silnika przestało.

Klapki sa chyba regulowane elektrycznie?
Jak najlepiej się do nich dostać?
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz gru 02, 2012 7:23 am

suchorz pisze:Klapki sa chyba regulowane elektrycznie?
dopiero w x300
w twoim aucie podcienienie . dostaniesz się do węży in rurek plastykowych z lewej i prawej strony przodu centralnej konsoli. . w tych autach w zasadzie to jak podciśnienie wywali to tylko masz wiatr na szybę , ale jeśli np drzwi podciśnienia są zamknięte albo inne drzwi są otwarte masz problem . sprawdź najpierw gdzie wieje i czy jest to ciepłe powietrze czy zimne (A/C) te auta miały bardzo fajny system ,ale jeśli działał.

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » ndz gru 02, 2012 8:26 am

To spokojnie, podciśnienie jest dobrym i prostym sterowaniem, tak samo ma Jeep.
Muszę poszukać, może sparcial jakiś wężyk.

[ Dodano: Nie Gru 02, 2012 8:02 pm ]
Pobawiłem się trochę nadmuchami i jest słabo.
Nie ma nadmuchu na szybę, bez względu co się włączy, czyli AIR, nadmuch na szybę pokrętłem wentylatora, włączenie klimy także nic nie zmienia.
Wentylator działa na pierwszej i drugiej pozycji, ale po przekręceniu na przednią szybę nie dmucha mocniej, ani inaczej.
Ogólnie nadmuch działa na boczne szyby i średnio na środku.

Obrazek
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr gru 05, 2012 9:58 am

to masz problem aktualnie w Polsce jest zimno -czyli klima nie powinna działać . Centralny nawiew tylko działa jak jest A/C włączone ,nigdy nie dmucha jak jest ogrzewanie włączone.
w 1989 centralny nawiew miał dwa węże podciśnieniowe ( pózniej wyeliminowali na jeden . )dziwi mnie ze nie masz nawiewu na przednia szynę ???
te drzwi zawsze psuły sie lub podciśnienie nie działało i powietrze waliło non stop .

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » śr gru 05, 2012 11:13 am

Klapka nadmuchu na szybę może być zacięta w pozycji zamkniętej. Inna sprawa, to częste awarie modułu sterującego oraz przełącznika siły nadmuchu.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2957
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr gru 05, 2012 11:19 am

V12 pisze:Klapka nadmuchu na szybę może być zacięta
tak ale są dwie pasażera i kierowcy ? czyżby dwie się zacięły w pozycji zamkniętej ? najczęściej albo sa uszkodzone i sa otwarte ale to moze tylko w USA. wiele razy wiązałem popsute solenoidy ale jesli one nie działają to klapki sa otwarte po czasie !

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » pt gru 21, 2012 9:33 pm

Trochę rozebrałem auto i chyba już wiem w czym jest problem.
Po odłączeniu jednego z zaworków sterujących podciśnieniem pojawił się nadmuch na szybę.
Zaworek na ciągle napięcie, mimo przełaczania nadmuchu, a powinno znikać.

Pytanie- czy te zaworki są sterowane bezpośrednio z panela od ogrzewania, czy przez przekaźniki?
Jak bezpośrednio, to musze kupić inny(sprawny) panel i wymienić.
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pt gru 21, 2012 9:42 pm

Nie musisz wymieniać całego modułu, prawdopodobnie tranzystor mocy sterujący zaworem ma zwarcie. Znajdziesz go w komputerze HEVAC (czarne pudełeczko w kształcie kopniętego prostokąta po prawej stronie obudowy parownika).
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » pt gru 21, 2012 9:49 pm

Dokładnie, wygląda na zwarcie.
Jutro poszukam tego pudełeczka.

Nie masz może jakiegoś schematu lub fotki tego elementu?
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pt gru 21, 2012 9:55 pm

Nr 1 na fiszce

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2015 8:46 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » pt gru 21, 2012 9:59 pm

Super, dzięki.

Czy ten tranzystor można bez większego problemu wymienić?
Nowy można kupić w sklepie z elektroniką, czy musi być jakiś specjalny?
Mam kolegę elektronika, więc pewnie nie bedzie problemu z przelutowaniem.
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pt gru 21, 2012 10:07 pm

Nie ma problemu z wymianą. Tranzystor na pewno się dobierze, taki sam lub zamiennik.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » wt gru 25, 2012 9:08 pm

Moduł został sprawdzony i żaden tranzystor nie ma zwarcia.

Czy jest możliwe, że uszkodzony mam panel sterujący nadmuchami?
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » śr gru 26, 2012 11:28 am

Tak, jeśli panel sterowania cały czas podaje sygnał nadmuchu na szybę to komputer będzie go posłusznie realizował. Może styk pod przyciskiem jest sklejony?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » śr gru 26, 2012 11:31 am

Przycisk raczej działa dobrze.
Kontrolka zapala się, gaśnie.
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

ODPOWIEDZ