[XJ40] Problem z temperaturą silnika.

Moderator: V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt lip 23, 2013 10:08 am

Ostatnio jak używałem Toro Flasha to pół opakowania rozrobiłem w ok 4L wody wlałem do układu. Odpaliłem auto po osiągnięciu temp. roboczej auto pracowało jeszcze ok 15min po czym je wyłączyłem. Pozostawiam płyn w układzie przez ok 3godziny aby ostygł i go wylałem.
Czy tak jest ok i mogę ponownie tak zrobić + po wylaniu płynu zdjąć oba węże z chłodnicy i przelać przez nią wodę aby dobrze przepłukać.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt lip 23, 2013 11:34 am

Czyli z tego wynika, że nie przeczytałeś instrukcji... Dopuszczalny czas czyszczenia Thoro Flush-em to 10 minut! Nie używaj go ponownie.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt lip 23, 2013 11:41 am

Eeee no to dupa.
A powiedz mi jest sens płukać chłodnice woda z węża ogrodowego? Tzn. zdejmę dolny i górny wąż, do górnego otworu włożę i puszcze wodę.
Jeszcze jedno pytanie gdzieś kiedyś przeczytałem, albo usłyszałem że do chłodnicy można wlać np. roztwór do odkamieniania czajników podtrzymać trochę a później wylać i przepłukać chłodnice jak wyżej.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt lip 23, 2013 12:13 pm

Płukanie z węża (całego układu) powinno być wykonane od razu po zlaniu roztworu Thoro Flusha. Płyn do czajników jest za słaby. Jeśli po 3 godzinach moczenia w roztworze sody kaustycznej masz jeszcze zastrzeżenia do jej drożności, to już nic nie pomoże...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr lip 24, 2013 11:55 am

Rozmawiałem właśnie z mechaniki em starej daty i polecił mi żeby w jagu układ chłodzenia zalać dynagel 2000. Preparat ma tam wrzenia 130st.
Co sądzicie wlać ten dynagel czy lepiej G12.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » śr lip 24, 2013 12:42 pm

G12 ma 166C, więc ta rada chyba niewiele warta...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr lip 24, 2013 12:49 pm

No i wszystko jasne, dzięki.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw lip 25, 2013 1:07 am

ojciec pisze:Co sądzicie wlać ten dynagel czy lepiej G12.

zmiana płynu nie zreperuje auta przegrzewania ?
jeśli nie mozesz znaleśść przycztyny, zacznij od początku . zapomnij co robiłes i zacznij jeszce raz . czasami to jest nie miłe ale trzeba znaleść przyczynę .
co do szybkich reperacji znałem starego mechanika ktory odginał skazowke na zegarze i auto przestało sie przegrzewać. :bom:

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » czw lip 25, 2013 7:54 am

Jarek-Jerryjag, naprawa od początku? :-)
Naprawiłem, wymieniłem już termostat, wisko, w weekend wymieniać czujnik temperatury przy okazji raz jeszcze zaleje go nowym płynem i przepłuczę tylko chłodnice.
Wymienił bym chętnie chłodnice na nową ale są nie osiągalne...
W takiej sytuacji nie wiem co mam robić od nowa :-)
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw lip 25, 2013 8:49 am

tutaj zanoszę chłodnice do firmy która czyści chłodnice zbiorniki paliwa itd. jesli otworzą ją i stwierdza ze się nie nadaje to karze im wstawić nowy srodek. trochę to kosztuje $450 ale po pierwsze wkładają srodek od diesla a drugie jest większy i wiem ze jadąc przy temperaturze na zewnątrz 40 st C i włączonej klimie silnika nie przegrzeje.
podczas chodzenia na postoju silnika elektryczny wiatrak się włącza i wyłącza . to wystarczy aby wiedzieć ze chłodnica robi swoje. w normalnych chodnicach jak wiatrak elektryczny sie włączy to dopiero po wyłączeniu kluczyka i minucie wiatrak się wyłączy.

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » czw lip 25, 2013 9:38 am

No to teraz mam pytanie, do ludzi z Polski, czy ktoś ma namiary na jakąś sprawdzona firmę od regenerowania chłodnic?
Jarek orientujesz się może ile kosztowało by wysłanie chłodnicy do polskie? I ewentualny zakup używanej chłodnicy u ciebie :-)
Ok namierzyłem bardzo dobra firmę w Gliwicach na rynku są od 1944r :-) wymiana rdzenia na diesla na gotowo max 1000zl. Koles zadał mi pytanie czy zbiorniki i inne jakieś tam rzeczy są mosiężne czy plastikowe. Wiecie bo ja nie:-)
Ostatnio zmieniony czw lip 25, 2013 9:59 am przez ojciec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw lip 25, 2013 9:40 am

JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » czw lip 25, 2013 10:30 am

Ja znalazłem taka firmę http://www.chlodnice.gliwice.pl/kontakt.html
A pan z radiator.auto.pl polecił mi taką firmę http://www.chlodnic-pol.pl żeby nie tracić kasy na wysyłki i dojazdy.

Czy ktoś miał doczynienia z jedną z tych firm?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez ojciec, łącznie zmieniany 2 razy.

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » czw lip 25, 2013 10:37 am

Dobra panowie decyzja zapala chłodnice leci do wymiany rdzenia. Powiedzcie mi tylko jak w 40 wyciągnąć chłodnice?
Mile widziany jakiś rysunek/schemat.
Czy chłodnice wyjdzie góra? Chciałbym to zrobić sam a nie mam kanału...
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » czw lip 25, 2013 11:29 am

Jarek-Jerryjag, wiesz może z jakiego diesla podchodzi rdzeń bez przeróbek? No i możesz wiesz czy jakieś zbiorniki przy rdzenia są wykonane z mosiądzu.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ODPOWIEDZ