[XJ40] Problem z temperaturą silnika.

Moderator: V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » śr cze 19, 2013 2:15 pm

Kup 5 L wody destylowanej i zmieszaj 8 litrów roztworu. Wlej całość, a jak trzeba będzie jeszcze uzupełnić, to dolewaj destylowanej. W zbiorniczku jest taka półeczka z napisem MAX, ale stan się ustabilizuje dopiero po rozgrzaniu i odpowietrzeniu układu (ogrzewanie włącz na max.)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr cze 19, 2013 5:26 pm

Od paliwem teraz 40 na postoju wiatrak kręci się powoli, po dodaniu gazu zaczyna kręcić się bardzo szybko - silnik zimny. Prawidłowo działa wiskoza?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » śr cze 19, 2013 6:09 pm

Wywalilem termostat i zamontowane układ bez niego. Odpalilem auto gdy silnik się rozgrzał załączyłem klima na max, i tak zostawiłem jaguara. Po 15 minutach postoju temperatura ok po 18minutach lekko wzrosła. Dziś jeszcze założę nowy termostat i w piątek zrobię próbę na mieście.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » czw cze 20, 2013 11:36 pm

Od byłem jazdę próbną, na dworze ok 25st. jedyne co na razie zrobiłem to nowy termostat. Auto złapało temperaturę robocza i odpaliłem klime na maxa. Poruszałem się średnio z prędkością ok 80/90 i temperatura w normie. Gdy ok 20min od włączenia klimy jechałem wolniej ok 40/50 temperatura podskoczyła o jedną działkę, gdy przyspieszyłem spadła do normalnego poziomu. Po zatrzymaniu się w garażu temperatura powoli skoczyła o dwie działki i tak została. Wentylator elektryczny pracował.
Jak myślicie gdzie będzie leżał problem? Słaba wydajność chłodnic czy jednak wisko do wymiany?
Przez weekend mnie nie ma więc po weekendzie przeczyszcze układ chłodzenia tylko czym? Woda że środkiem do odkamieniania np. czajników?

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pt cze 21, 2013 8:26 am

Czyli reasumując wymiana termostatu przyniosła poprawę.
Przeczyścić układ nie zaszkodzi, a pewnie i tak skończy się na wymianie wisko.

Do czyszczenia jest wiele popularnych środków, ale jakbyś chciał najmocniejszy, mam coś takiego http://www.sklep.v12.com.pl/p/pl/1366/i ... zenia.html
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » pn lip 15, 2013 8:27 pm

Wczoraj wreszcie miałem na tyle czasu że zrobiłem płukanie układu chłodzenia i zalazłem świeżym płynem.
Mam teraz do was pytanie bo jeszcze nigdy sam nie odpowietrzałem układu, jak to zrobić krok po kroku.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn lip 15, 2013 8:44 pm

Układ zalewasz powoli płynem do poziomu MAX w zbiorniczku, uruchamiasz silnik, ogrzewanie na MAX i czekasz aż termostat się otworzy. Dobrze jest zwiększyć parę razy obroty i pościskać ręką górny wąż chłodnicy, to pomaga usunąć powietrze z układu. Ważne, żeby termostat był zamontowany zaworkiem odpowietrzającym do góry. Jak się odpowietrzy należy uzupełnić płyn. Po ostygnięciu ponownie kontrola poziomu i ewentualna dolewka.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » pn lip 15, 2013 8:53 pm

V12 pisze:Ważne, żeby termostat był zamontowany zaworkiem odpowietrzającym do góry
a co jeśli zaworek nie jest u góry ? powiem szczerze że nie pamiętam jak go zamontowałem...
V12 pisze:Jak się odpowietrzy
jak wypuścić powietrze z układu ? poprzez otwarcie zbiorniczka ? a może jest jakiś zawór na rurce czy czym który wypuści powietrze na zewnątrz układu?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn lip 15, 2013 9:03 pm

To jeśli jeszcze go nie zalałeś, to zdejmij pokrywę termostatu i sprawdź, to bardzo istotne.
Zbiorniczka nie zakręcaj szczelnie dopóki układ się nie odpowietrzy.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » pn lip 15, 2013 9:17 pm

Niestety układ zalałem dziś, ale jeszcze nie odpalałem.
Z tego co pamiętam to po odkręceniu samego przodu dużo płynu nie wycieka więc jutro to sprawdzę i w razie czego poprawię termostat.

Jak wszystko poskręcam, zakręcę lekko zbiorniczek i odpalę auta z ogrzewaniem na maxa. Poczekam aż się zagrzeje do roboczej temperatury i dam mu się ostudzić, po wystygnięciu doleję płynu i ponownie go zagrzeję i sprawdzę poziom płynu.

Czy tak będzie OK ?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » pt lip 19, 2013 12:58 pm

Wczoraj miałem chwile to otworzyłem obudowę termostatu, zawór był mniej więcej na godzinie 3 wiec przekreciłem termostat i jest na godzinie 12 dziś go zagrzeje i odpowiedzi.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt lip 23, 2013 8:09 am

Pojeździe wczoraj 40 i ewidentnie jest lepiej chodź jeszcze czasem przy włączone klimie temp. silnika wzrasta nieznacznie powyżej normy. No i teraz mam kilka pytań:
1. układ zalałem G12 może być?
2. jak znajdę chwile czasu chciałbym raz jeszcze przepłukać układ, czy do tego koniecznie muszę wyjmować termostat? Jeśli nie to jak wtedy wygląda cała procedura spuszczenia płynu z układu? Dam rade zrobić to przez dolny wąż chłodnicy.
3. Czy do układu chłodzenia nadaje się woda demineralizowana? Bo jak szukałem wody destylowanej to nigdzie jej nie widziałem...
Czy ten koncentrat będzie ok allegro.pl/plyn-do-chlodnic-shell-antifreeze-38-5l-koncentrat-i3316121826.html no i lepiej rozróżnić go z wodą destylowanej czy demineralizowana?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt lip 23, 2013 8:50 am

G12 też OK, jakby nie patrzeć fabryczny płyn zalecany przez Bentleya i VW.

Płyn możesz spuścić odkręcając korek w chłodnicy lub zdejmując wąż. Płukanie bez termostatu jest skuteczniejsze.

Użyj wody demineralizowanej do rozcieńczenia płynu.

Sprawdź dokładnie przewód masowy silnika. Jeśli ma opór, to po włączeniu kompresora AC (sprzęgło elektromagnetyczne pobiera prąd) może się zmieniać odczyt czujnika temperatury.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » wt lip 23, 2013 9:31 am

Dzięki za info.
W którym miejscu szukać tego przewodu masowego?
Powiedz mi jeszcze jak przepłukać chłodnice bez wyciągania jej z auta, tzn. wieje do układu ten preparat od Ciebie, zagrzeje auto zostawię trochę włączone żeby płyn przeleciał kilka razy przez układ i później go wyleje. Po tym chciałbym jeszcze dokładnie przepłukać sama chłodnice czysta woda, jak to najlepiej to zrobić? Zdjąć oba węże włożyć szlauch do górnego otworu i włączyć wodę?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt lip 23, 2013 9:46 am

O ile dobrze pamiętam, masa powinna być przykręcona w pobliżu rozrusznika.

ojciec pisze:jak przepłukać chłodnice bez wyciągania jej z auta, tzn. wieje do układu ten preparat od Ciebie, zagrzeje auto zostawię trochę włączone żeby płyn przeleciał kilka razy przez układ i później go wyleje. Po tym chciałbym jeszcze dokładnie przepłukać sama chłodnice czysta woda, jak to najlepiej to zrobić? Zdjąć oba węże włożyć szlauch do górnego otworu i włączyć wodę?
OK, tylko nie przesadzaj z używaniem Thoro Flusha, to bardzo mocny środek.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ODPOWIEDZ