[XJ40] Problem z temperaturą silnika.

Moderator: V12

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » pt lip 26, 2013 11:34 pm

aha, ok to już mam wyobrażenie jak to wygląda tylko czy jest jakaś domowa metoda na wykonanie tego ? może po prostu wziąć np punktak włożyć centralnie do rurki uderzyć kilka razy młotkiem tka by końcówka się rozgięła co prawda nie będzie to wyglądało tak jak mówisz ale zadanie będzie spełnione w ten sam sposób :)
no chyba że masz jakiś inny patent na wykonanie tego ?
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pt lip 26, 2013 11:53 pm

Są do tego specjalne narzędzia, podobne jak do formowania końcówek przewodów hamulcowych.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » sob lip 27, 2013 1:52 pm

podjechałem dziś do specjalistycznego zakładu który zakuwa węże i zrobiłem zakupy :
1- wąż olejo odporny
2 - nakrętkę + pierścień samo zaciskowy.

Po rozcięciu zniszczonej nakrętki i wyczyszczeniu rurki wygląda ona tak (zdjęcie poglądowe chodzi o kształt)
Obrazek

udało mi się po lekki rozgrzaniu węża przecisnąć go przez to zgrubienie i przepchać aż do kolanka. Jedne cybant założyłem zaraz za przetłoczeniem a drugi zaraz za nim.
Powinno być OK prawda ??
Mam jeszcze pytanie jak duże Ciśnienie występuje w tym układzie ?

Natomiast jeśli chodzi o nakrętkę z pierścieniem samo zaciskowym to działo to tak:
na rurę nakłada się nakrętkę, później pierścień. Rurę wsadza się w chłodnicę i dociąga nakrętko, pierścień jest ściskany i zagniata się na rurce. Efektem tego jest zgrubienie które zapobiega spadnięciu nakrętki.
Metoda też dobra nie mal jak oryginał tylko jest ale, żeby pierścień dobrze się zacisną trzeba użyć bardzo dużo siły przy zakręcaniu... boje się że :
a) w komorze będzie mało miejsca żeby to dobrze zrobić
b) boje się ukręcić nowy gwint w nowej chłodnicy albo coś w tym rodzaju...

Teoretycznie mogę spróbować też z nakrętką ale... wtedy muszę odciąć to oryginalne przetłoczenie i jeśli się okażę że nakrętka to złe rozwiązanie to ponowne założenie węże nie będzie już tak pewnie jak teraz.
Czas do namysłu mam do poniedziałku włączeni, wtedy jadę zamawiać nową chłodnicę i muszę powiedzieć co chcę mieć zrobione gwint czy dzióbek na wąż .

Bardziej skłaniam się do pierwszej metody z wężem tylko czy to wytrzyma. Proszę o opinie bardziej doświadczonych kolegów :)

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » sob sie 10, 2013 9:06 pm

Dziś odebrałem nową miedzianą chłodnicę, jest pomalowana na czarno przez co wyglądam bardzo nie odbiega od oryginału.
Rdzeń jest grubszy o ok 1cm.
Teraz odbyłem jazdę próbną na dworze mam ok 19 stopni, klima ustawiona na maxa, praca wentylatorów również na maxa i temperatura ani drgnie. Zarówno w czasie jazdy jak i postoju.
Z ostatecznym werdyktem wstrzymam się do bardziej upalnych dni.

Jednak po 2 tygodniach postoju wystąpił inny objaw o czym napiszę w innym miejscu...
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz sie 11, 2013 2:39 am

super :thumright:

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » ndz sie 11, 2013 1:21 pm

wczoraj zapomniałem dodać zdjęcie
Obrazek
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

ODPOWIEDZ