[X308] Ubywa płynu

Moderator: V12

Awatar użytkownika
cobi
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:55 am

[X308] Ubywa płynu

Post autor: cobi » wt cze 11, 2013 8:58 pm

Więc tak dziś zaświecił mi się "coolant low".
Dolałem do maxa 4 setki płynu.
Ostatnio robiłem dolewkę jakoś na poczatku stycznia.
Pojawia się pytanie: czy powinienem się martwić czy 400 ml na pół roku to normalne?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez cobi, łącznie zmieniany 1 raz.
x308-3.2 V8 '99
Dodge Magnum 2.7 V6 '07
Opel Kadett Cabrio 1.6 '94

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt cze 11, 2013 9:16 pm

bardzo bym się nie przejmował ale przy okazji sprawdz czy nie masz białego osadu pod zbiorniczkiem czy pod pompą wodną . czasami też korek przepuszcza i wchodzi płyn do zbiornika wyrównawczego w błotniku . akurat ostatnio to miałem -nieszczelny korek - nie trzymał odpowiedniego ciśnienia.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt cze 11, 2013 10:25 pm

Najczęściej cieknie w X308 z kominka termostatu, trójnika plastikowego między głowicami, węży nagrzewnicy (pod kolektorem ssącym) i co Jerry wspomniał powyżej, z pompy wody i korka.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt cze 11, 2013 10:54 pm

kiedyś jak były V12 to ciągle coś ciekło . Jaguar wtedy kazał za każdym razem jak pobiło się przegląd chłodnicy ( wymiana płynu) dodawać Bar-Leak.
niby pomagało ale pózniej mieliśmy problem z przegrzewaniem sie silników bo chłodnice więcej miały Bar-leak niz płynu.
z aktualnymi V8 jest trochę inaczej dużo plastyku który po latach przestaje być plastykiem i tak zbiornik wody , wieża termostatu, rurka łącząca termostat z głowicami . te elementy powinny być aluminiowe . już nie wspomnę o pompach wodnych gdzie wirnik rozlatywał się przy pierwszych 50 tyś km lub mniej .
no ale cóż mamy plastyk ostatnio gość w USA zrobił i puścił pistolet zrobiony z plastyku , strzela jak metalowy , a jest nie do wykrycia na lotniskach . mozna kopię robienia znaleźć na necie. Teraz mają zmienić polisę wprowadzania plastyków na samoloty .

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek » śr cze 12, 2013 7:05 am

Jarek-Jerryjag pisze: z aktualnymi V8 jest trochę inaczej dużo plastyku który po latach przestaje być plastykiem i tak zbiornik wody , wieża termostatu, rurka łącząca termostat z głowicami . te elementy powinny być aluminiowe . już nie wspomnę o pompach wodnych gdzie wirnik rozlatywał się przy pierwszych 50 tyś km lub mniej .
Musiałem przerabiać ten temat w tym roku, wybrałem się na małą przejażdżkę XJ8 a wróciłem parowozem, wymieniłem trójnik ( ktoś już go wcześniej kleił ), obudowę i termostat, pompę która się rozleciała, przy okazji przepłukałem układ i wymieniłem płyn chłodniczy.

Mam nadzieję że temat układu chłodzenia mam na jakiś czas z głowy.
X308 4.0 Daimler

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Re: [X308] Ubywa płynu

Post autor: Jaząbek » śr cze 12, 2013 7:08 am

cobi pisze:Więc tak dziś zaświecił mi się "coolant low".
Dolałem do maxa 4 setki płynu.
Ostatnio robiłem dolewkę jakoś na poczatku stycznia.
Pojawia się pytanie: czy powinienem się martwić czy 400 ml na pół roku to normalne?
U mnie też były takie objawy, zanim padła pompa.
Też od czasu do czasu miałem ten komunikat i dolewałem trochę płynu.
X308 4.0 Daimler

Awatar użytkownika
cobi
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:55 am

Post autor: cobi » śr cze 12, 2013 9:51 am

W niedalekim czasie chcę zrobić rozrząd więc przy okazji obejrze te elementy.
x308-3.2 V8 '99
Dodge Magnum 2.7 V6 '07
Opel Kadett Cabrio 1.6 '94

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek » śr cze 12, 2013 5:01 pm

cobi pisze:W niedalekim czasie chcę zrobić rozrząd
Jedno z drugim nie ma chyba wiele wspólnego, w kwestii naprawy.

Trochę Ci współczuje tego rożrządu bo parę złotych pójdzie, ja to zrobiłem w maju razem z wymianą świec, tylnych klocków i teraz mechanicznie auto prawie ideał.
X308 4.0 Daimler

Awatar użytkownika
cobi
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:55 am

Post autor: cobi » śr cze 12, 2013 5:47 pm

Wiem że nie ma ale staram się nie otwierać maski bez potrzeby :cat:
Niestety rozrząd kiedys w końcu trzeba zrobić.
x308-3.2 V8 '99
Dodge Magnum 2.7 V6 '07
Opel Kadett Cabrio 1.6 '94

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek » śr cze 12, 2013 10:56 pm

X308 4.0 Daimler

Awatar użytkownika
Jaguar XJ6
Posty: 94
Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm

Post autor: Jaguar XJ6 » czw cze 13, 2013 2:06 pm

Cobi , a jaki ty masz przebieg w swoim jagu , bo jaząbek miał 390000 jak rozrząd zmieniał .

A i jaząbek , tak na marginesie twój post jest niezgodny z regulaminem .
Jaguar XJ6 3.2 1994r. + LPG
Romet Ogar 125

Awatar użytkownika
cobi
Posty: 76
Rejestracja: śr paź 05, 2011 10:55 am

Post autor: cobi » czw cze 13, 2013 2:23 pm

265 tyś. bynajmniej tak wskazuje licznik :rendeer:
x308-3.2 V8 '99
Dodge Magnum 2.7 V6 '07
Opel Kadett Cabrio 1.6 '94

Awatar użytkownika
Jaguar XJ6
Posty: 94
Rejestracja: czw mar 07, 2013 6:23 pm

Post autor: Jaguar XJ6 » czw cze 13, 2013 3:09 pm

Przy takim przebiegu niewiem dlaczego chcesz rozrząd zmieniać , chyba tylko poto , zeby mieć pewnośc , ze jest nowy i ze sie nie musisz o niego martwić . Swoja drogą , przy jakim przebiegu producent zaleca wymian rozrządu w x308 , nie moge tego znaleźć nigdzie , tak samo dla Xj40 niema takiej informacji w Haynse Manual-Service , jest jedynie instrukcja wymiany .
Jaguar XJ6 3.2 1994r. + LPG
Romet Ogar 125

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw cze 13, 2013 8:12 pm

Jeśli chodzi o X308 to przeważnie Jag sam sygnalizuje, że czas naprawy się zbliża radośnie klekocząc rozrządem przy rozruchu. Czasem jednak atakuje znienacka, co zwiększa koszty naprawy co najmniej 2-krotnie...
Generalnie każdy, który ma napinacze starego typu powinien być wymieniony profilaktycznie, ale pierwsze auta z napinaczami aluminiowymi też już się domagają serwisu (nic nie jest wieczne w X308)

W silniku AJ6/AJ16 warto wymienić rozrząd przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą, ale nie obligatoryjnie. Najczęściej wymienia się tylko łyżwy napinaczy i górny napinacz jeśli jest starego typu.
Jaguar XJ6 pisze:A i jaząbek , tak na marginesie twój post jest niezgodny z regulaminem.
Miło, że zauważyłeś ;) Nie zostało wycięte, bo nie jestem zwolennikiem ingerowania w posty Forumowiczów przy byle okazji, no chyba, że się obrzucają błotem, albo piszą "chamólce" :)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
Jaząbek
Posty: 221
Rejestracja: wt lut 21, 2012 10:37 pm

Post autor: Jaząbek » czw cze 13, 2013 10:16 pm

Jaguar XJ6 pisze:Cobi , a jaki ty masz przebieg w swoim jagu , bo jaząbek miał 390000 jak rozrząd zmieniał .

A i jaząbek , tak na marginesie twój post jest niezgodny z regulaminem .
18. Niedozwolone jest zamieszczanie linków do forum jaguarclubpoland.net, ponieważ linki do stron firmy V12 są na w/w forum permanentnie usuwane i cenzurowane.

dopiero teraz zauważyłem, na szczęście na tym forum nie stosują zasady oko za oko
X308 4.0 Daimler

ODPOWIEDZ