[XJ40] Nietypowy wyciek

Moderator: V12

Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

[XJ40] Nietypowy wyciek

Post autor: Piotr_xj40 » wt paź 02, 2012 9:32 pm

Witam,

mam nietypowy problem z xj40 88r. 3.6l
Ubywało mi dosyć dużo płynu, ciekł z pompy wody, więc ją wymieniłem. Niestety problem nie zniknął, jaguar cieknie, ale pod spodem nic nie widać, dopiero po około 15 min stania w korku zaczyna silnie cieknąć (jak z odkręconego kranu). Co może być powodem?

Pozdrawiam,
Piotr
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez Piotr_xj40, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt paź 02, 2012 9:56 pm

Piotr_xj40 pisze:po około 15 min stania w korku zaczyna silnie cieknąć
zmień korek .... ale czy nie masz uszczelki pod głowica wywalonej?
moje pytanie czy umiesz sprawdzić kompresje silnik a samemu czy aby sprawdzić oddajesz do warsztatu???
pytanie drugie czy masz odpowiednie narzędzia do sprawdzenia kompresji i ciśnienia systemu chłodzącego ???

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt paź 02, 2012 10:59 pm

Wąż z pompy wody do bloku (pod kolektorem ssącym), ale to bardzo typowy wyciek ;)
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr paź 03, 2012 12:51 am

V12 pisze:ale to bardzo typowy wyciek
ciekawe co kraj to inny wyciek
w 99% w USA te węże pękały w xj40 . kiedyś znalazłem ze Ford _Jaguar zamawiał te węże w Polsce - te nie pękały ale jak pisałem to xj40. nie miałem problemu w x300,ale jaguar swego czasu ;proponował nowe klemy czyli zaciski na węże typy Norma robione z dodatkową podpórką(robione Niemczech). Zaciski te były stosowane w x300 i +.
sprawa druga jeśli gubi auto płyn chłodzący , warto sprawdzić gdzie czy na zewnątrz ,czy przy nagrzewnicy czy np silniku .!!!!
czasami jest ciężko to znaleźć.
mam pewiem sekrek -jesli ktoś posiada pompkę podciśnuieniową do s6ystemu chłodzacego wqarto to zrobić .
wyjąć swiece zostawić cylindry wolne . pózniej nabić przez pompkę ciśnie3nie . poczekać całą noc i rano przeręcić kluczykami - tak jakby zastartować . jeśli prze dziuyry od świec wyleci płyn to wiadomo uszczelka do wymiany .
to jeden z moich sekretów - nie podawać do innych mechaników

Piotr_xj40
Posty: 73
Rejestracja: pt mar 23, 2012 7:24 pm

Post autor: Piotr_xj40 » czw sty 03, 2013 3:28 pm

po wymianie pompy wody problem zniknął, dziękuję za odpowiedzi
XJ40 Sovereign 3.6 1988r.

ODPOWIEDZ