diagnostyka

Moderator: V12

ODPOWIEDZ
Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

diagnostyka

Post autor: Jarek-Jerryjag » sob cze 10, 2017 9:42 am

Auto zawsze ma swoje sekrety .
ostatnio pracowałem nad trzema xj. z 2000 do 2003 .
Ktoś kupił okazyjnie na aukcjach darowizna . czyli w USA jak masz złom auto i chcesz wyciągnąć forsę to oddajesz jakby do fundacji, dostajesz papierek ze oddałeś i możesz odpisać z podatku. ( i tak auto warte 1000 dostaniesz z 5k na papierze). Nikt sie z tego nie rozlicza . teraz fundacja oddaje na akucie albo sama robi .
Kupujesz kota w worku ale na czystych papierach ( nie salvage).
wiedząc ze muszę szybko zreperować musiałem szybko zdiagnozować .
auto xj2003 wyglądało ok chociaż ktoś otworzył drzwi pasażera w drugą stronę . Kupilem drzwi i przedni błotnik za nim zacząłem patrzeć na to auto .
Auto było w posiadaniu jakiegoś araba który notorycznie nie płacił mandatów i do tego w środku palił .
mechanicznie. nie wiem od czego zacząć.
dwie głowice do wymiany bo siedzenia wypadły . ( teraz dlaczego wypadły , bo ktoś założył pompę wodną -chińską i łożysko poszło wywalało wodę . właściciel =nie zwracał uwagi ze zegary pokazują nie ma wody jeździł az stanął. po zrobieniu głowić, napinaczy i zrobieniu testu emisyjnego ( to tutaj nie jest łatwe)
auto chodzi jak zegarek szwajcarski ale dymi ( olej gdzieś cieknie na rury wydechowe )
Podniosłem wreszcie auto . cały dół to olej. ( przekląłem i odstawiłem na leprze szansy. )
auto #2 2001 super karoseria środek ale silnik i pompa paliwowa nie działa.
silnik to wał korbowy - ktoś jeździł bez oleju . to pestka wyjąłem silnik ze skrzynią i przebudowałem cały silnik . wstawiłem do auta jeszcze wymieniłem pompę i wio auto fruwa.
zrobiłem test emisyjny i oddalam zonie aby jeździła.
ONa jedzie i po przejechaniu mili auto gaśnie (muszę powiedzieć ze jak jeździłem tym autem to było dość gorąco). Auto odpal ale trzeba trzymać na trochę większych obrotach podczas zapalania. Po następnej minucie czy dwóch auto chodzi jak zegarek cały dzień wszystko ok .
Żadnych kodów .
Noce zimne jak zapalasz rano auto to jest 14-15 stopni C. zapala i po przejechaniu 1 mili gasnie . co za shit.
okazało sie ze był mały przeciek powietrza przez orings rurki doprowadzającej powietrze do wspomagania hamulców .
zawsze coś nowego . Widziałem parę razy ten orings wywalony ale albo auto wywalało kod mieszanka biedna albo auto mialo problem odpaleniem W tym aucie był tak mały przeciek ze tylko auto gasło raz dwa. Kod nie wywalało bo później aluminium się naprężało i przecieku nie było . zawsze coś pierwszy raz. auto chodzi super . niestety jeszcze jeden problem .
jak jeżdżę stop i go czyli korek , czy od sklepu do sklepu to traci wsteczny w skrzyni . i znowu problem albo tuleje w skrzyni albo w ostatnim bębnie tłok . Najgorsze ze trzeba wyjąć skrzynię .
ostatnie auto supercharger tam trochę wskoczyło gniazdo pod zaworami . olej silnika miał przeciek na chłodnicy oleju i przedni prawy błotnik walnięty lekko ale walnie ty . ten rodzynek zostawiam na później.
co dalej opisze.

Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot » ndz cze 11, 2017 6:40 am

Z tym gaśnięciem ciekawa sprawa?
Nie pamiętam czy wspominałem ale opiszę w kilku słowach:
Mój ma taką przypadłość że (nie zawsze) nieraz po odpaleniu do puki silnik nie osiągnie pełnej temperatury jak dojeżdżam do skrzyżowana i się zatrzymam, wszystko jest OK puki nie chcę ruszyć. Jak dodaję gazu żeby ruszyć silnik się dławi jak by chciał zgasnąć, muszę puścić pedał gazu i nacisnąć jeszcze raz albo nim "pompować", wtedy rusza. Nowe świece, nowe filtry, nowy silnik krokowy, kolektor nie łapie lewego powietrza i nie zawsze to się dzieje. Nie mam pojęcia co mu dolega?
XJ6 x300 3,2

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz cze 11, 2017 3:42 pm

Donkichot, Jakie wiece założyłeś ? Ja raz miałem przypadek ze jak dojeżdżałem do świateł 300 to auto jakby gasło ale prawie. Okazało się ze miałem już za dużą przerwę na świecach . Szewc w podartych butach chodzi.

Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot » ndz cze 11, 2017 5:28 pm

Cholerka nie pamiętam, ale na nowych zła przerwa? że za mała to sam potrafiłem zepsuć jak wysunęła się z klucza i spadła w gniazdo uderzając elektrodą, ale jak na nowej za duża?
XJ6 x300 3,2

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz cze 11, 2017 5:37 pm

Zależy jaka fabryka wyprodukowała jedne są kalibrowane a drugie nie. NGK albo Champion zwykłe najtańsze. Nie chce dawać numerów bo nie jestem pewny co do 3.2 czy sa takie same jak przy 4.
NGK niby jest ustawiona przerwa ale warto sprawdzić championa zawsze.
Gdyby świeca wpadła w gniazdo to mała szansa aby przerwa była większa.

piotrmini
Posty: 57
Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:36 pm

Post autor: piotrmini » ndz cze 11, 2017 10:47 pm

Ja miałem ciekawy przypadek z NGK,auto po nagrzaniu zaczęło przerywać,okazało się że elektroda zachowuje się jak bimetal,na zimnym prawidłowy odstęp a po nagrzaniu straciła się przerwa,wyczaiło się to po wykręceniu ciepłych świec.Obecnie preferuję Brisk,robią też do sportu.
Daimler 250v8 1968

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr cze 14, 2017 7:24 am

piotrmini, podobna sytuacja była z champion . nawet jaguar wydał biuletyn informacyjny na ten temat chyba w 1995 ale sprawdzę .
Zaskoczyłeś mnie tymi NGK zawsze uważałem ze one to jedne z lepszych .
J a kupuje zawsze tanie świece NGK albo champion i staram się zmieniać co 50 tyś km okolo 30k mil . Jak robię tzw. "tune-up" . I jak wymieniam świece to patrze jak wyglądają stare i wkręcam nowe sprawdzając przerwę . potem jadę gdy coś nie tak to . # 1 wymieniam świece na stare i dale sprawdzam ( czy świece filtr powietrza czy paliwa ) tylko raz miałem ze świecami problem ale wystarczy ze na zimne teraz dmucham )

jaguarek
Posty: 64
Rejestracja: czw mar 21, 2013 6:13 pm

Post autor: jaguarek » wt lip 04, 2017 10:38 pm

Tym połącze się z s-type przedlift http://allegro.pl/interfejs-elm-327-obd ... 90481.html

ODPOWIEDZ