[XJ40] Przepalił się pasek alternatora

Moderator: V12

ODPOWIEDZ
kulaz
Posty: 21
Rejestracja: wt lip 03, 2012 2:01 pm

[XJ40] Przepalił się pasek alternatora

Post autor: kulaz » wt kwie 04, 2017 3:44 pm

Witam, po dwumiesięcznym postoju kotka przy odpaleniu nie zgasła kontrolka akumulatora, było słychać piski paska klinowego i z pod maski poleciał dym więc auto zgasiłem, po podniesieniu maski okazało się że przepalił się pasek alternatora.

Pytanie czy pasek mógł się zblokować i nie ruszyć alternatora, czy sam alternator się uszkodził?
Jak przeprowadzić diagnozę co jest niesprawne?
A może z samym paskiem po zimie coś się stało?

Fotki przepalonego paska:
Obrazek
Obrazek
Jaguar XJ40 3.2 1994r. Automat

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3342
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt kwie 04, 2017 4:08 pm

Obudowa alternatora pewnie spuchła i wirnik się nie obraca.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2985
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw kwie 06, 2017 5:14 am

alternator Kaput. spróbuj obrócić kółkiem alternatora. zaraz będziesz miał odpowiedz. sprawdź też kółko pompy wodnej czy się obraca?

kulaz
Posty: 21
Rejestracja: wt lip 03, 2012 2:01 pm

Post autor: kulaz » czw kwie 13, 2017 7:05 pm

Jednak alternator się wogole nie obraca, pompa wody chodzi elegancko. Da się taki alternator reanimować?
Jaguar XJ40 3.2 1994r. Automat

Donkichot
Posty: 449
Rejestracja: pt sty 23, 2015 5:35 pm

Post autor: Donkichot » pt kwie 14, 2017 5:44 pm

To zależy, jeżeli tylko łożyska to bez problemu, a jak zanim stanęły dęba był duży luz i rotor latał na wszystkie strony uszkadzając siebie i stojan lub co gorsza pękła obudowa to będzie słabo. Jak masz jakieś pojęcie to ogarniesz sam, jak nigdy tego nie robiłeś to nie próbuj bo tylko zepsujesz. Znajdź warsztat który zajmuje się regeneracją alternatorów i rozruszników, żeby było taniej i łatwiej możesz sam go wyjąć i zawieźć. Nie wiem jak dokładnie przedstawiają się ceny za taką usługę, ale myślę że za kompleksową regenerację możesz zapłacić od 200 do 500 zł. Jak znajdziesz dobry warsztat, alternator będzie jak nowy i posłuży wiele lat.
XJ6 x300 3,2

ODPOWIEDZ