[SERIA] układ chłodzenia xj12

Moderator: V12

januszek
Posty: 40
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

[SERIA] układ chłodzenia xj12

Post autor: januszek » wt maja 05, 2020 7:16 am

Witam kolegów , czy ktoś mi podpowie jak zrzucić płyn z układu . pozdr.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2980
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

[SERIA] układ chłodzenia xj12

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr maja 06, 2020 4:59 am

We wczesnych chłodnicach w xj si xj12 powinien być drut z prawej strony który na dole jest połączony z kranem otwierającym dół chłodnicy . Na górze ten drut jest wygięty o 90 stopni tak żeby łatwiej odkręcić dolny kran . Czasami kran jest zablokowany tak ze lepiej zdjać węza z chłodnicy . z lewej stronie na dole .
To jest dość szybkie spuszczenie płynu . Najpierw odkręcasz obejmę a potem wkładasz płaski śrubokręt pomiędzy węża a rurę od chłodnicy . Przekręcając śrubokręt regulujesz wyciek płynu. A jego jest trochę .

januszek
Posty: 40
Rejestracja: pn sty 16, 2017 7:07 pm

[SERIA] układ chłodzenia xj12

Post autor: januszek » sob maja 23, 2020 7:55 am

ok. , ale co z płynem w bloku ?

Jarek-Jerryjag
Posty: 2980
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [SERIA] układ chłodzenia xj12

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz maja 24, 2020 4:12 am

Wszystko zależy jak długo silnik stał . Ostatnio kupiłem silnik V12 z 1980 roku . stał prawdopodobnie z 20 lat od ostatniego odpalenia .
Większość płynu wyschła robiąc tragedie w bloku. Gdyby ten silnik mozna było odpalić to pewne bym wyjął dwa termostosy i płukał płukał i jeszcze raz płukał . Potem dał Chodnickie do czyszczenia i wymienił wszystkie węże. Kiedyś zalecali aby węże wymieniać co 5 lat . Ja uważam ze jak wymieni się co 10 lat to jest z systemem ok . Ważne tez jest czyszczenie chłodnicy wewnątrz jak i na zewnątrz.
Wiele osób nie zwraca uwagi ale te chłodnicę bardzo szybko sie zaklejają sieciami z przodu . Jest mała szpara pomięty chłodnicą od A/C a chłodnicą oleju . Tam jest wolne miejsce gdzie widać trochę chłodnice . Jak nie widać chłodnicy a widać śmieci to jest chłodnica min 1/3 z przodu zapchana.
Ważne tez sa gąbki pomiędzy chłodnicą a karoserią wklejone do chłodnicy one blokują podczas jazdy powietrze aby nie uciekało bokiem tylko przelatywało przez chłodnicę. Czytałem ze w Polsce paru "ekspertów " nie wkleją tych gąbek uważając ze one mogą spowodować rdze gdy się dostanie tam woda. Ja wole żeby były te gąbki bo ważniejsze jest aby silnik był dobrze chłodzony niż przegrzewany . Raz mocne przegrzanie silnika moze zakończyć się kompletnym remontem silnia włącznie z wykrzywionymi głowicami i opadniętymi siedzeniami pod zaworami .

ODPOWIEDZ