[XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Moderator: V12

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

[XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » śr lip 17, 2019 10:37 am

Witam,
ostatnio przytrafił mi się problem tego typu, że po włączeniu D lub R czy 1,2 pojawiają się piski (jakby ocieranie metalu o metal) z sprzęgła hydrokinetycznego.
Sprawa zdarzyła się z dnia na dzień kiedy to zdjąłem zbiorniczek płynu hamulcowego w celu wymiany przewodów metalowych gdyż jeden z nich skorodował i ciekł oraz wymiany zaworu powietrza LUCAS Air Valve. Aby nie zostawiać Jaga pod chmurką wciągałem go innym autem na lince do garażu, ciągnęliśmy do tyłu (dźwignia w położeniu N). W związku z tym, że zdjęto przewody hamulcowe nie użyłem hamulca tylko już przy zatrzymywaniu przestawiłem dźwignię z N na R i D przy czym delikatnie szarpnęło autem. Następnego dnia po wymianie przewodów hamulcowych i zaworu Air Valve auto zapaliłem rozgrzałem by wyregulować wolne obroty oraz ruszyłem kiedy to po przejściu na R usłyszałem piski. Po wjechaniu na kanał ustaliłem, że odgłosy wydobywają się z sprzęgła hydrokinetycznego. Co mogło stać się z nim i jak temu zaradzić (wcześniej nie było żadnego z tym problemu). Powiem szczerze, że aż obawiam się odpowiedzi.

Pozdrawiam pancerny!

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: XJS 5,3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw lip 18, 2019 4:01 am

jaki dystans ciągnąłeś do garażu.

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Re: XJS 5,3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » czw lip 18, 2019 7:06 am

Do garażu auto było ciągnięte może 20 metrów do tyłu pamiętam, że jeszcze się toczyło delikatnie gdy przestawiłem dźwignię na R i P wówczas delikatnie szarpnęło. Jag. jeździ i skrzynia działa jednak słychać jakby ocieranie metalu o metal, tarcie zlokalizowałem przy sprzęgle hydrokinetycznym. Jazda po tym zdarzeniu przetestowana jedynie na podwórku nie w trasie.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: XJS 5,3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: Jarek-Jerryjag » pt lip 19, 2019 12:54 am

To za krotki dystans aby popsuć skrzynie . Automatyczne skrzynie nie wolno ciągnąc na dłuższym dystansie bo pompa skrzyni nie dzała gdy silnik nie chodzi co czasami powoduje zniszczenie skrzyni . Ten kawałem co ciągnąłeś nie powinien mieć wpływu na skrzynie . Gdy się toczy i włączysz Parking auto automatycznie staje, bo blokuje zębatkę koła blokady . jest to dość mocna zębatka i nie powinna tez walnąć. Sprawdź śruby łączące sprzęgło kinetyczne z kołem zamachowym. czasami moze być pęknięte koło zamachowe i wtedy robi skrzynia dziwne dźwięki .
Nie wadziłem koła zamachowego w V12 pękniętego ale we wcześniejszych R6 to było dość popularne. Lepiej sprawdzić bo nigdy nic nie wiadomo .

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Re: XJS 5,3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » pt lip 19, 2019 7:38 am

Witam Jarek-Jerryjag i dziękuję za chęć pomocy!
Czy w tym przypadku by sprawdzić śruby od sprzęgła hydrokinetycznego trzeba rozłączyć skrzynię od silnika czy wystarczy tylko zdjąć blachę rewizyjną która je maskuje?

Pozdrawiam pancerny

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Re: XJS 5,3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » ndz lip 21, 2019 9:08 am

Wczoraj sprawdzałem, koło zamachowe jest dobrze dokręcone i nie widać aby było pęknięte.
Przetestowałem auto podczas jazdy i jest tak, podczas przyśpieszania wydobywa się dźwięk jakby tarcia metal o metal i narasta wraz z obrotami.
Kiedy osiągnie prędkość ok 60km odejmę mu pedał gazu cały hałas ustaje i samochód zachowuje się normalnie na każdym biegu. Jednak po zgaszeniu i ponownej próbie jazdy jest analogicznie tj. tarcie metalu z sprzęgła hydrokinetycznego do czasu rozpędzenia i odjęcia gazu. Po odjęciu gazu wszystko ucicha i ponowne przyśpieszanie jest już normalne bez hałasu. Mam pytanie czy ubytek płynu hamulcowego kiedy wymieniałem wężyki od zbiorniczka mógł mieć jakiś wpływ na pracę sprzęgła? Pytam ponieważ nie wiem z jakiego płynu czy oleju korzysta sprzęgło hydrokinetyczne a hamulce zostały zapowietrzone jednak po odpowietrzeniu sprawa jest ciągle taka sama. Wygląda to tak jakby w chwili rozpędzania samochodu w sprzęgle było mało cieczy w której ono pracuje a dopiero gdy się uzupełni to jest cicho... Nie wiem też jak uzupełnić ciecz chłodzącą (nieco jej wyciekło po zdjęciu zaworu powietrza Air Valve) jak sprawdzić jej poziom i gdzie wlać. Dodam, że jest tam jeszcze ten jasno zielony czynnik chłodzący i teraz gdybym dolewał to jakiego użyć?

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Re: XJS 5,3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » ndz lip 21, 2019 4:10 pm

Dźwięk dokładnie taki jak w 30-tej sekundzie w tym filmie https://www.youtube.com/watch?v=yY2UAjWOjHw
Czyżby przez jakiś czas pompa oleju sprzęgła chodziła na sucho? Czym może to być spowodowane?

Pozdrawiam pancerny!

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3328
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Re: XJS 5,3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: V12 » ndz lip 21, 2019 7:11 pm

Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy (sprawdzony oczywiście na pracującym silniku)?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Re: [XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » ndz lip 21, 2019 7:42 pm

Tak, sprawdzałem poziom oleju na pracującym silniku i jest górny stan.

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Re: [XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » pn lip 22, 2019 10:16 pm

Dzisiaj jeździłem autem i sprawa wygląda tak, że tarcie metalu o metal nasila się z chwilą rozpędzania auta im więcej gazu tym jest mniej przyjemnie. Kiedy rozpędzam auto bardzo delikatnie ocieranie jest minimalne i ustępuje całkowicie tak jakby sprzęgło musiało wypełnić się olejem i już nie ociera. Wówczas można jeździć i nic się nie dzieje do czasu kolejnego zatrzymania i odstania kilku minut, wtedy tak jakby olej wrócił do skrzyni i tarcie metalu jest od nowa ale tylko tak jak pisałem wcześniej przy rozpędzaniu lub cofaniu. Czy trzeba wyciągać skrzynię czy da się jeszcze jakoś to zdiagnozować lub temu zaradzić? Olej tak jak pisałem przy pracującym silniku górny stan na wskaźniku. Zastanawiające jest to, że piski ustępują całkowicie i nie pojawiają się podczas dalszej jazdy czy krótkich zatrzymań, tak jakby pompa olejowa niedomagała i nie wypełniała przy starcie całego sprzęgła.

pancerny
Posty: 48
Rejestracja: pn sie 25, 2014 6:23 pm

Re: [XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: pancerny » ndz lip 28, 2019 3:05 pm

Samochód stał kilkanaście lat nieużywany dopiero zaczynam go ożywiać, może problemem jest filtr oleju w skrzyni jak i sam olej? Chociaż olej po wyjęciu wskaźnika wygląda na czysty.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz lip 28, 2019 5:49 pm

:shock:
Ostatnio zmieniony ndz lip 28, 2019 6:00 pm przez Jarek-Jerryjag, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz lip 28, 2019 5:49 pm

:shock:
Ostatnio zmieniony ndz lip 28, 2019 6:01 pm przez Jarek-Jerryjag, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2961
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Re: [XJS] 5.3 V12 piski od strony sprzęgła hydrokinetycznego

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz lip 28, 2019 5:59 pm

najlepiej jakbyś znalazł warsztat robiący amerykańskie skrzynie th400 moze by posłuchali . To jest bardzo popularna skrzynia w wielu autach od GM do . Dobry warsztat podłącza zegar i podczas jazdy sprawdza jakie jest ciśnienie w automacie i tym samym diagnozuje skrzynię . Te skrzynie wkładali od GM , Chevy do Rolls Royce czy Ferrari .

ODPOWIEDZ