[X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Moderator: V12

DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Post autor: DSZ » pn lis 27, 2017 10:30 am

V12 pisze:Wydech "Double S" wyraźnie głośniejszy, już od obrotów jałowych. W przedziale 1200-1500 obr/min pojawia się lekkie buczenie, które dla mnie jest nieco irytujące, ale równie dobrze ktoś inny mógłby być zadowolony. W przedziale 3000-5500 obr/min jest znacznie ciekawiej, wprawdzie to nie Aston Martin, ale wreszcie słychać, że pod maską jest V12 ;)

Obrazek

Obrazek
Żeby nieco zbliżyć się barwą dźwięku do Astona to trzeba by zamontować tłumiki Magnaflow komorowe owalne z jednym wejściem a dwoma wyjściami jako końcowe. Problem w tym że kiedyś na allegro były, teraz pewnie trzeba by je szukać po sklepach tuningowych czy u importera - nie wiem też czy by na płasko pasowały/weszły. Dźwięk na nich powinien być taki gardłowy jak by z pod ziemi z lekką blaszanką i bez buczeń - plus taki że można by tulejkami w końcówkach doprężać/odpręźać wydech a minus że ori końcówek nie założy a 2x 2 końcówki. Jak by ich nie znalazł to można spróbować to http://allegro.pl/tlumik-komorowy-magna ... 83407.html numer prod 13216 dźwięk powinien być mniej bulgoczący bardziej równomierny, ostrzejszy i bardziej blaszany...coś bardziej w stronę starszych Ferrari - ale tego akurat nie testowałem to mądrzyć się nie będę, tak mi się tylko wydaje.

DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: DSZ » czw kwie 04, 2019 11:10 am

Będę od podstaw robił nowy układ wydechowy i mam pytanie do tych co już coś działali w tym kierunku...tłumików są 4, 2 ostatnie to typowe przeloty, a jak wyglądają 2 pierwsze? W internetach wyczytałem że nazywają je rezonatory - nie są czasem zbudowane w środku jak komorowy Flowmaster bo coś mi się wydaje że są puste w środku...bez wygłuszenia/waty.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: V12 » czw kwie 04, 2019 3:20 pm

Ostatnie nie są przelotowe, przynajmniej oryginalne.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: DSZ » pt kwie 05, 2019 12:07 pm

To już sam nie wiem, jak kupowałem XJRa parę lat temu to Niemiec chwalił się że tłumik wymieniał na nowy...i był nowy. Teraz zrobiła się dziura i wygłuszenie wypluło, na tyle co przez tą dziurę widać to jest to przelot. Ja mam 2 x Magnaflow 12244 (wszystkie wymiary jak ori) na ostatnie i na pierwsze 2 x Magnaflow 10434 (okrągłe 10cm i 70cm długie z króćcami), wstępnie podglądałem to wejdą, a jak nie to trzeba też owal jak ori. głośności się nie boję bo na tym zestawie będzie cicho, jedynie czego się obawiam to rezonansu...nawet jak w taki sam sprytny sposób jak jest teraz zamontuje dwa katalizatory. Czy te dwa pierwsze to faktycznie rezonatory czy zwyczajne tłumiki?

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3322
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: V12 » pt kwie 05, 2019 1:06 pm

Katalizatory radzę zostawić w oryginale.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

DSZ
Posty: 14
Rejestracja: śr kwie 20, 2016 9:55 pm

Re: [X300] Jaguar XJR upgrade czyli przewodnik po modyfikacjach

Post autor: DSZ » pt kwie 05, 2019 4:19 pm

A czemu w oryginale? 180tys km mają a jak wiadomo te silniki olejem się nie brzydzą. Co prawda pod kątem wydechu pod auto nie wchodziłem i nie oglądałem ale plan był/jest taki by odkręcić gdzie się da, od tego miejsca zrobić nowy wydech z nierdzewki i nowymi katami...katy to będzie 3 "komora" na stronie wydechu i mam nadzieje że rezonans będzie praktycznie zerowy, trochę można jeszcze pokombinować z ich rozmieszczeniem i długością rur. Stary wydech miał zostać na w razie czego.

ODPOWIEDZ