[XJ40] Problem z hamulcami tył

Moderator: V12

roler
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 09, 2014 12:52 pm

[XJ40] Problem z hamulcami tył

Post autor: roler » wt gru 09, 2014 2:57 pm

Witam wszystkich miłośników kotów.
Nabyłem ostatnio jaguara xj 40 z 1989 roku, vin: SAJJHALH4AJ570434 z przebiegiem ok 150000km. Jest kilka rzeczy które mnie trochę niepokoją, mianowicie dość słabe hamulce na mój gust, wziąłem ostatnio auto do pracy i wjechałem na rolki do sprawdzania hamulców i przednia oś super, ręczny super a na tylnej osi zero siły hamowania. ( próby robione przy włączonym silniki) Na optykę tarcze tylne wyglądają poprawnie i tak jak by hamowały, błyszczące i zero śladów korozji na tarczach. Jag wyposażony jest w hydrauliczne zawieszenie z tył i hydrauliczne wspomaganie hamulców. Płyn w zbiorniczku hamulcowym i tym od hydrauliki ( sprzodu po prawej) jest. Rozmawiałem z właścicielem starszy pan, mówił ze miał problemy z hamulcami ale jednorazowe dolanie płynu hydraulicznego załatwiło problem. Generalnie pojazd cierpi na rozegorodzaje wycieki. W pt umyje silnik i podwozie by sprawdzić skąd cieknie.

I tu moje pytanie do wszystkich jaguarowiczow, spotkaliście sie już z takim problemem i od jakiej strony ten problem ugrysc? Moze ma ktoś z was jakieś dane techniczne tego wyrafinowanego układu. Samochód posiada abs. Pedał hamulca na mój gust normalny. Żadne kontrolki sie nie palą na desce.

Za każde sugestie będę niezmiernie wdzięczny

r.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez roler, łącznie zmieniany 1 raz.
e24 633sci ´76
e30 m30b35 ´87
Jaguar Sovereign 3.6i ´89

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt gru 09, 2014 8:47 pm

Spróbować odpowietrzyć tył, rozruszać tłoczki, sprawdzić czy tylne przewody nie są zapchane.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

roler
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 09, 2014 12:52 pm

Post autor: roler » wt gru 09, 2014 9:14 pm

dzieki V12

sprobuje w piątek wziąć do na podnosnik i posprwdzać, ale mam jakieś przeczucie, że problem leży gdzieś indziej, wnioskuje tak po wyglądzie tylnych tarcz hamulcowych. Ale dla eliminacji i pewnosci sprawdzę. Jeszcze jedno pytanie, czy jest w tym aucie jakis rozdzielacz Tył/Przód albo korektor siły hamowania?
e24 633sci ´76
e30 m30b35 ´87
Jaguar Sovereign 3.6i ´89

roler
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 09, 2014 12:52 pm

Post autor: roler » wt gru 09, 2014 9:25 pm

e24 633sci ´76
e30 m30b35 ´87
Jaguar Sovereign 3.6i ´89

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr gru 10, 2014 10:19 am

roler, sprawdź czy nie masz wycieków z wspomagania hamulców . Najczęściej jak jest zimno i wtedy cieknie po pedale w środku auta.
Jeśli nie masz hamulców na tylnych kołach to bym podobnie jak V12 myślał o zapchanym o zniszczonym wewnątrz węża do zacisków , to inny płyn . Płyn hamulcowy .
Jak działa w twoim aucie tylne zawieszenie ?

roler
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 09, 2014 12:52 pm

Post autor: roler » śr gru 10, 2014 10:47 am

Wydaje mi sie ze zawieszenie działa poprawnie, jest bardzo komfortowe, ale tak naprawdę to nie wiem czy funkcjonuje. W pt odlacze czujnik wysokości i sprawdzę czy są jakieś zmiany. Czy można jakos inaczej sprawdzić ?

A propos zapchania to masz na myśli metalowe rurki czy gumowe przy tylny kołach? Kiedyś miAlem przypadek w e24 ze sie waż rozwarstwił i działał jak zawór jednokierunkowy.

Thanks :)
e24 633sci ´76
e30 m30b35 ´87
Jaguar Sovereign 3.6i ´89

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr gru 10, 2014 6:21 pm

roler pisze:metalowe rurki czy gumowe przy tylny kołach
sprawdz to i to moze dziadek najechał na kamień i rurki odkształcił. gumy są dwie , nie jak w xjs ale moze też sie rozwarstwiły . W starych autach jak xjs i xj6 ser 1,2,3 to było nagminne tam był jeden wąż i często się rozwarstwiał .

roler
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 09, 2014 12:52 pm

Post autor: roler » ndz gru 14, 2014 10:21 pm

Temat ogarnięty :)

Trafiona pompa hamulcowa :) po przepuszczeniuprzez układ hamulcowy 2 litrów płynu, dokładnym odpowietrzanii i wymianie klocków hamolcowych hamulców nadal nie było. Wiec wyliczyłem niedrożność układu, zrobiłem prosty test kolega naciskał na hamulec a ja odkręciłem rurki przy pompie. Tylna sekcja bez ciśnienia. Wiec uszkodzona pompa hamulcowa! Wymontowalem pompę i chciałem ja rozmontować ale niestety nie udało mi sie. Przeplukalem dokładnie benzyna i ruszałem tłokiem prawie do oporu. Zamontowałem spowrotem do auta, ponownie odpowietrzylem układ i hamulce są super. Na rolkach testowych wartości poprawne. Przypuszczam ze jakiś paproch czy brud rozszczelnil tylna sekcje. Jutro sprawdzę w jaguarze ile kosztuje nowa, ale przynajmniej jedna sprawa załatwiona. Wspomaganie hydrauliczne działa. Ale co do zawieszenia to nie jestem pewny. Podniosłem Jaga na podnośniku i podparłem tylne wahacze i odłączyłem czujnik wysokości od wahacza z prawej strony. Niestety nic sie nie zmieniło. I tu pytanie: czy hydrauliczne zawieszenie w jagu działa na zasadzie zmiany wysokości czy harakterystki amortyzatorow ( twardości) ???
e24 633sci ´76
e30 m30b35 ´87
Jaguar Sovereign 3.6i ´89

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pn gru 15, 2014 2:03 am

roler pisze:zawieszenie w jagu działa na zasadzie zmiany wysokości
tylnego zawieszenia. Jeśli tylne amortyzatory są padnięte to podczas jazdy od razu wyczujesz .auto kołysze się jak na falach. Nivo podnosi się jak jest obciążenie z tyłu auta. Późniejsze sterowniki Nivo podnosiły i opuszczały auta o do około 13 mm przy każdym zapaleniu samochodu.

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » pn gru 29, 2014 4:53 pm

Ja miałem problem w xj40 1988, tez z tylnymi hamulcami. Nawaliło mi hydrauliczne serwo, więc wstawiłem pneumatyczne od 3 serii. Generalnie hamulce niby były, ale tak jak u Ciebie przód brzytwa a tył słabizna. Po zdemontowaniu zbiornika od płynu hamulcowego od pompy hamulcowej, okazało się, że gumki uszczelniające zbiorniczek do pompy nabrzmiały tak, że zatkały dopływ płynu do sekcji tylnej w pompie. Naprawa gumek na zbiorniczku i odpowietrzenie tylnej sekcji załatwiło problem. :)

klapek00
Posty: 9
Rejestracja: pt lip 05, 2013 6:54 am

Post autor: klapek00 » czw wrz 03, 2015 8:04 pm

Witajcie,

mam taki problem, klocki w moim jagu 3,6l 88r, były zjechane a zaciski zapieczone,
rozebrałem zaciski rozruszałem te czpienie boczne tłoki wszystko chodzi pięknie.
Mam taki problem że nie mogę za cholerę go odpowietrzyć, niby nie lecą bąbelki a hamulca nie ma.... pedał jest miękki a hamulców prawie nie ma... Po jednym mocnym naciśnięciu komunikat o słabym ciśnieniu.

Odpowietrzałem najpierw tył na odpalonym a później przód na zgaszonym silniku i niestety efektu brak.

Wcześniej mimo łysych klocków i zapieczonych zacisków hamulec był i to nawet dobry.

Mam pytanie czy przypadkiem nie odpowietrza się jakoś pompy hamulcowej

Proszę o poradę bo nie wiem już jak zamknąć temat tych hamulców :)
Jaguar Sovereign 88r 3,6l

ODPOWIEDZ