[XJ40] Anti lock failure ciągle świeci

Moderator: V12

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

[XJ40] Anti lock failure ciągle świeci

Post autor: bebzolinho » pn maja 12, 2014 11:43 pm

kot xj40 1988 3,6. Gdy włączę zapłon, to ciągle jest komunikat ANTI LOCK FAILURE, Oporność czujników: Przód LP ok. 966 Ohm, tył lewy: 856 Ohm, prawy: 926 Ohm, Przekaźnik (ten biały) w bagażniku po lewej stronie strasznie się grzeje, ale bezpiecznik w nim jest cały. Wsadziłęm na próbę inny zwykły przekaźnik w miejsce tego grzejącego, ten się przynajmniej zwiera i nie grzeje, ale błąd jest w dalszym ciągu. Miał ktoś podobny problem?
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez bebzolinho, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt maja 13, 2014 5:43 am

sprawdź dokładnie ścieżki w tym białym przekaźniku .
ten przekaźnik jest zalutowany na płytce i jak dobrze się przyjrzeć to w miejscu gdzie są cięższe elementy łut pęka robiąc przerwę . sprawdź pod lupą.

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » wt maja 13, 2014 8:14 am

Sciezki sa ok. Sprawdzałem juz to wczoraj. Boje sie czy czsem nie padl sterownik od ABS. Przekaźnik tak sie nagrzewa, ze az wczoraj z niego poszedl dym. Jak założę inny przekaźnik to nie nagrzewa się. Od czego jest ta dioda w rym bialym przekazniku?
JAGUAR XJ40 3.6 1988

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » wt maja 13, 2014 6:18 pm

Przekaźnik polutowany i przemierzony miernikiem, sprawny 100 %. Przekaxnik sie grzal bo wsadzilem go w biale gniazdo, a bodaj powinien byc w zielonym. W zielonym sie zwiera i podaje napięcie dalej. Blad w dalszy.m ciagu. Rozebralem modul ABS. Przelutowano gniazdo tej glownej wtyki, byly podejrzane luty. Rozebralwm wtyk i przemierzylem wiazki czujników ABS, wartości zbliżone do przedstawionych w pierwszym poście. A komunikat razi w oczy dalej. To sie kociamber uwzial... Ma ktos jakies dalsze pomysly?

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » śr maja 14, 2014 3:29 pm

Widzę, ze nikt nie miał do czynienia z takim przypadkiem jak mój. Walczę dalej. :tongue:

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » śr maja 14, 2014 6:24 pm

bebzolinho, kiedyś to reperowałem (rok 2003 ) ale aktualnie nawet tego modelu nie mam u siebie tak ze ciężko mnie napisać co i jak czy przekaźnik powinien byś ciepły czy nie?
według schematu ten przekaźnik jest zabezpieczeniem przed Voltami czyli jak coś innego podpiąłeś to może walnął sterownik . ta dioda w przekaźniku to dioda do wywalania za dużego V. ta na zewnątrz to do zabezpieczenia systemu przed napięciem wywołanym przez cewkę .

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » śr maja 14, 2014 10:11 pm

A ma ktoś może schemat układu elektrycznego systemu ABS, oraz schemat wtyczki przy module? Tak teraz myslę jeszcze, bo jakiś czas temu wywaliłem hydrauliczne serwo i wstawiłem pnemuatyczne. Może miec to jakiś wpływ na ABS?

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » śr maja 14, 2014 11:04 pm

A po konwersji zrobiłeś porządek z czujnikiem przy akumulatorze ciśnienia ABS?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » czw maja 15, 2014 7:22 am

Poziom plynu w zbiorniku od serwa zmostkkwalem. Sygnal LOW BRAKE PRESSURE zmostkowalem. Drugi czujnik bodaj ladowania ciśnienia i zalaczania slenoidu pozostał wolny.

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » czw maja 15, 2014 8:25 am

Akumulator ciśnienia jest, ta slawna bomba ;) ale akumulator ciśnienia ABS... pogubilem sie trochę. :scratch: :scratch:

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw maja 15, 2014 9:33 am

Heh, niepotrzebnie dodałem te 3 literki, ale wiadomo o co chodzi :) Kabelki zmodyfikowałeś właściwie.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » czw maja 15, 2014 10:09 am

To dobrze bo juz zwatpilem :cheers: . Ponawiam zapytanie o jakis sschemat elektryczny układu ABS? Moze ktos czyms takim dysponuje. Trzeba chyba krok po kroku to diagnozowac, a to najlepiej ze schematem.

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » czw maja 15, 2014 10:36 pm

Szanowni mistrzowie :D :D :D A czy coś takiego jak namagnesowanie czujników może mieć wpływ na działanie ABS? Wróciłem właśnie z garażu i rzuciły mi się w oczy opiłki metalu elegancko przyklejone wokół czujnika (opiłki zapewne po pracach blacharskich). Czy czujnik może w ogóle się namagnesować, bo z tego co mi się wydaje to element wirujący przy kole powinien być magnesowany. Może mnie ktoś oświecić? :tongue:

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pt maja 16, 2014 12:43 am

mam mały problem z wysłaniem schematu - zmiana kompa z XP na gówniany daje znać.
e w tym jesli przewód jest nie przerwany nie będziesz miał problemu.
sprawdzasz miernikiem z Omami . dopiero jak zaczniesz jechac i czujnik nie będzie czytał obrotów to zapali się światło .Jeśli zapala tobie się światło bez jazdy to masz problem elektryczny. czy sprawdzałeś bezpieczniki czy masz V12 w ABS systemie? PS pracuje nad schematem)

Awatar użytkownika
bebzolinho
Posty: 32
Rejestracja: ndz cze 27, 2010 3:11 pm

Post autor: bebzolinho » pt maja 16, 2014 4:53 am

Mierzylem piny wtyki sterownika ABS. W kilku miejscach zmierzono 12 V.

ODPOWIEDZ