[XJ40] zapieczone tylne hamulce

Moderator: V12

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador » śr mar 12, 2014 2:53 pm

Może uszkodzony jest jakiś przekaźnik... tylko gdzie będzie przekaźnik od tej pompki??
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » śr mar 12, 2014 3:13 pm

V12 pisze:Ponadto trzeba sprawdzić przekaźnik agregatu (żółty z logo Jaguara, po stronie kierowcy pod kokpitem, o ile pamiętam). W razie czego, nie można tego przekaźnika zastępować uniwersalnym.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw mar 13, 2014 6:44 am

Salvador, czy ty masz schemat tego samochodu i tego systemu .
jak pamiętam kiedyś parę razy wymieniałem przełącznik ciśnienia ten niebiesko złoty koło bomby . ale też kiedyś miałem problem z diodami .
Przekaźnik to najlepsza droga do znalezienia problemu . masz dwa systemy i albo jeden albo drugi nie działa ( może być wyjątek ze dwa są przerwane. ) w tym miejscu co jest pompy przekaźnik są tez przekaźniki sterownia ABS i główny przekaźnik który zasila przekaźnik pompy .

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador » czw mar 13, 2014 9:05 am

Korzystam z http://www.jaguarclassicp...aguar-xj6-parts. Ale działam trochę po omacku. Na szczęście V12 mi dużo pomaga. Jak rozumiem te przekaźniki są w kokpicie pod kierownicą - jeszcze nie byłem zobaczyć. No i muszę się zastanowić jak je sprawdzić czy są dobre? Jeżeli w ogóle są, bo poprzedni właściciel nie oszczędzał Kotka.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pt mar 14, 2014 1:22 am

Salvador, zrób kopie schematu . po kolorach przewodów znajdziesz przekaźniki . Jest ważne sprawdzać kolory bo czasami byli mechanicy pozamieniają miejsca i zamiast reperować ABS . będziesz reperował coś innego .
jak pisałem poprzednio masz przekaźnik który ma dwa obwody jeden uruchamiający przekaźnik drugi uruchamiający np motor .

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador » pt mar 14, 2014 9:02 am

Grzebałem wczoraj do późna ale niestety nie mogłem znaleźć tych przekaźników. Po wiązce od pompy nie da rady, a kokpit obszukałem i nie widzę gdzie mogłyby być ukryte.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pt mar 14, 2014 9:15 pm

mam jedno auto z 1990 to może zrobię zdjęcia to wyślę .

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador » pt mar 14, 2014 10:09 pm

Byłbym bardzo wdzięczny za taka fotę!!!
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » sob mar 15, 2014 7:14 am


Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » sob mar 15, 2014 7:27 am

po zdjęciu osłony pod kierownica na obudowie wentylatora sa trzy widoczne przekaźniki Zielony z baza niebieska to ABS przekaźnik sterownika. ( zielony ma 5 nóżek ). biały z bazą białą to główny przekaźnik ABS i Żółty z baza żółtą to przekaźnik pompy ABS.
w moim aucie trochę zasłania sterownik automatycznych pasów bezpieczeństwa ( Passive Restraint Control Module . U ciebie tego nie powinno być . tak ze będziesz miał łatwiejszy dostęp . Wysłałem też do ciebie na email dokładny schemat z opisami do twojego auta.

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador » sob mar 15, 2014 12:15 pm

Bardzo dziękuję. Dzialam
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador » czw mar 20, 2014 10:07 am

Sprawdziłem te przekaźniki i są dobre, jednakże ten z prawej, który powinien być żółty ze znaczkiem Jaguara jest szary (chyba jakiś uniwersalny albo od mercedesa bo jest na nim taki znaczek)
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw mar 20, 2014 10:30 am

To znaczek Lucas-a ;) Brak oryginalnego żółtego świadczy, że ktoś tam już grzebał.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Salvador
Posty: 69
Rejestracja: pn lut 10, 2014 3:17 pm

Post autor: Salvador » czw mar 20, 2014 10:54 am

Czy brak żółtego przekaźnika może powodować, że do pompy ABS nie dochodzi prąd. Ten Lukasa jest działający, ale nie wiem czy spełnia swoja funkcję. Mam foty mogę podesłać.
SAL VIN: SAJJHALD4AK658695

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw mar 20, 2014 6:14 pm

Salvador, dzisiaj widziałem zdjęcia . ja czasami wysyłam info jak i zdjęcia przez gmail ale głównie piszę i otwieram email na jerryjag@msn.com.
żółty przekaźnik jest jest bardzo mocny tak ze ciężko jego zastąpić innym .
sprawdź czy prąd dochodzi do bazy przekaźników i czy mostkując przekaźnik pompa zacznie chodzić. Patrz na schemat.

ODPOWIEDZ