[SERIA] Opadający pedał hamulca III seria V12, 1985

Moderator: V12

hucken
Posty: 226
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

[SERIA] Opadający pedał hamulca III seria V12, 1985

Post autor: hucken » ndz lip 21, 2013 2:41 pm

Witam
Od jakiegoś czasu borykam się z dość dziwnym zachowaniem moich hamulców.
Pedał jest miękki i wchodzi bardzo głęboko.
Zaobserwowałem, że przy bardzo wolnym wciskaniu hamulca (szczególnie podczas jazdy do tyłu) potrafi wejść do oporu i auto nie hamuje. Jedzie dalej mimo, że hamulec jest wciśnięty do dechy.
Jak depnę szybko na hamulec wszystko hamuje pięknie. Jak nacisnę później delikatnie popuszczę, to pedał opada niżej.
Testowałem na żwirku siłę działania hamulców i przednia oś blokuje koła przy otrym hamowaniu i hamuje równo. Koła tylnej osi nie są blokowane.
Nie znam się na tym za bardzo, ale chyba taka jest zasada działania korektora siły hamowania, by nie dopuścić do blokowania kół tylnej osi.
A teraz najważniejsze - co może być przyczyną takiego zachowania hamulców.
Być może wspomniany korektor siły hamowania przy wolnym wciskaniu przepuszcze płyn i dlatego pedał zchodzi w dól?
Płynu mi nie ubywa, nie sądzę, aby hamulce były zapowietrzone.
Pomóżcie!!!
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez hucken, łącznie zmieniany 1 raz.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz lip 21, 2013 6:52 pm

wymień węża do tylych zacisków.

hucken
Posty: 226
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken » pn lip 22, 2013 11:10 pm

Jarek-Jerryjag pisze:wymień węża do tylych zacisków.
Jerry, masz na myśli elastyczne końcówki przewodów hamulcowych przy zaciskach?
Nie bardzo wiem jaki mogą mieć związek z moimi objawami...

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn lip 22, 2013 11:23 pm

Jest jeden wąż elastyczny łączący obwód tylny z przewodem sztywnym. Ten wężyk często puchnie w środku ze starości i zaślepia tylny obwód. Wprawdzie typowym objawem jest raczej blokowanie zacisków, ale i tak warto mu się przyjrzeć.

Moim zdaniem pompa hamulcowa jest zużyta.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

hucken
Posty: 226
Rejestracja: pt lip 13, 2012 5:53 pm

Post autor: hucken » wt lip 23, 2013 8:41 am

Krzysiek, daj mi na maila cenę tego węża elastycznego.

Co do pompy: aby ją zregenerowac wystarczy wymienić zestaw naprawczy "gumek" (czy występuję), czy tez konieczne są poważniejsze zabiegi?.

Wracam też do mojejgo pierwotnego pytania: Czy w tym aucie występuje korektor siły hamowania - jesli tak to gdzie - i czy może mieć od wpływ na te objawy? (przepraszam za upartość w tym temacie, ale jakoś cały czas chodzi mi to po głowie?.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt lip 23, 2013 9:39 am

Wąż 40zł, zestaw gumek do pompy 82zł (ale nie spodziewaj się cudownego uzdrowienia prawie 30-letniej pompy). Korektora nie ma w tym modelu.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ODPOWIEDZ