[XJ40] wyje, huczy tyl

Moderator: V12

diablo147
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:56 pm

[XJ40] wyje, huczy tyl

Post autor: diablo147 » śr sty 16, 2013 10:33 pm

Witam.
Mam Jaga XJ40 z 93 roku i dziś podczas jazdy przy prędkości 50 60 coś zaczęło gwizdać huczeć Aż w uszach dzwoniło. To się wydobywa ten dżwięk w tylnej częDzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony czw sty 01, 1970 1:00 am przez diablo147, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw sty 17, 2013 8:34 am

Czy hałas narasta wraz z prędkością? Czy dźwięk zmienia się w zależności od tego czy przyspieszasz lub zwalniasz?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

diablo147
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:56 pm

Post autor: diablo147 » czw sty 17, 2013 7:25 pm

Pojawia się podczas równej jazdy między 50,60. gdy dodaję gazu to tak nie słychać ale jak odpuszczę gaz to się zaczyna jak by coś wyło ale tak że uszy zatykać lecz gdy wcisnę na chwile hamulec to cichnie. Mam Jeepa i wiem jak poszły łożyska w moście to całkiem inny dżwięk.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » czw sty 17, 2013 7:34 pm

Łożysko podpory wału sprawdź na początek. A jeśli ten dźwięk dobiega zdecydowanie z okolic koła, to trzeba zdjąć tarczobęben i sprawdzić czy okładziny hamulca ręcznego nie odpadły ze starości. Było coś ostatnio robione w tylnym zawieszeniu?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

diablo147
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:56 pm

Post autor: diablo147 » czw sty 17, 2013 7:51 pm

Nic nie robiłem w zawieszeniu. Może nie mam racji ale wg mnie to nie jest dżwięk który wskazywał by na łożysko. W sobotę odkręcę koło i zobaczę co jest bo wydaje mi się że to z prawej strony ale to nie koniecznie misi być z tyłu bo rozchodzi się po całym wnętrzu.

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » czw sty 17, 2013 8:19 pm

V12 pisze:Łożysko podpory wału sprawdź na początek
diablo147 pisze:wg mnie to nie jest dźwięk który wskazywał by na łożysko
łożysko wału najczęściej jest dobre tylko jego gumowa obudowa się psuje czyli jakby jego zawieszenie. ( wał jest z budowany z dwóch wałów i podczepiony łożyskiem zamocowanym w gumie. Guma pęka i podczas jazdy wał zaczyna walić . Najczęściej słychać go przy ruszaniu ale moze być problem przy większej szybkości .
co do ręcznego hamulca to sprawdz jak działa podczas wolnej jazdy . gdy okładzina czy okładziny się odkleiły to w zasadzie nie będziesz miał ręcznego .

richie
Posty: 87
Rejestracja: pn paź 13, 2008 7:47 pm

Post autor: richie » czw sty 17, 2013 9:37 pm

a może hałas pojawił się po zmianie opon na zimowe? jeśli tak to masz odpowiedź

diablo147
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:56 pm

Post autor: diablo147 » ndz sty 20, 2013 5:28 pm

Nagrałem ten hałas ktory pojawia się po odpuszczeniu gazu ale na krotko .
Tylko że nie mogę go wrzucić na forum.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » ndz sty 20, 2013 8:24 pm

Wrzuć to youtube albo na jakiś serwer zewnętrzny.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

diablo147
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:56 pm

Post autor: diablo147 » pn sty 21, 2013 8:25 pm

Okej wrzuciłem oto on. Słychać gdy odpuszczam gaz cichnie gdy dodaje.
https://www.youtube.com/watch?v=7oYIs7CV6i0

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn sty 21, 2013 8:36 pm

Brzmi jak dyfer do regulacji (niewłaściwe położenie wałka atakującego względem koła talerzowego). Mogą być uszkodzone łożyska ataku lub luźna tuleja rozprężna.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

diablo147
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:56 pm

Post autor: diablo147 » pn sty 21, 2013 10:39 pm

Jesteś pewny czy tylko spekulujesz że to może być dyfer. robiłem most w Jeepie i też miałem padnięte łożyska na ataku ale to całkiem inny dzwięk.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt sty 22, 2013 8:46 am

Na tym nagraniu słychać gwizd, miałem podobny efekt w XJ40, ale nie tak dokuczliwy. Padnięte łożysko na ataku zazwyczaj chrobocze, ale jeśli ma luz to powoduje zmianę geometrii ataku względem talerza (co generuje takie dźwięki). Taki sam efekt daje luźna tuleja rozprężna. Zabierz pasażera, żeby osłuchał tył auta w czasie jazdy i można to w mierę precyzyjnie zlokalizować. Mam do takich zadań specjalny stetoskop elektroniczny, ale gołym uchem też da się to zrobić.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

markus gaźnikus
Posty: 705
Rejestracja: pn sty 04, 2010 12:55 pm

Post autor: markus gaźnikus » wt sty 22, 2013 11:43 am

Jeżeli luzy w zespole atak- talerz to powinno byc słychac tak przy dodawaniu gazu jak i przy ujęciu po za tym, dyfer wtedy szybko się nagrzewa.. Gwizd jednostajny przy prędkości 80-100 wskazuje na łożysko piasty. A może brak oleju??!!

diablo147
Posty: 16
Rejestracja: ndz maja 09, 2010 4:56 pm

Post autor: diablo147 » czw sty 24, 2013 10:01 pm

Teraz nie jestem w stanie tego dokładnie zbadać ze względu na pogodę jak i na to że nie mam czasu ani takiego garażu żeby się tym zająć. Z czymś takim nie miałem do czynienia i nie wiem za co sie zabrać by ustalić przyczynę tego czegoś.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ