[XJ40] Twardy pedał hamulca, LOW BRAKE PRESSURE

Moderator: V12

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » pt lut 15, 2013 7:02 pm

Oczywiście, że będą fotki i jakiś opis.
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » sob lut 16, 2013 7:49 pm

Serwo założone, jutro test. :mrgreen:

Obrazek

Muszę wywalić stare wspomaganie, przewody, pompę, zamocować zbiorniczek wyrównawczy, bo musiałem go przesunąć o kilka cm.

p.s
Jutro zrobię opis z fotkami z całej operacji.
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » sob lut 16, 2013 7:53 pm

super ! :cheers:

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » ndz lut 17, 2013 8:24 pm

Ciąg dalszy prac:

- pojawił sie problem ze światłami stopu- ciągle się palą.
Jutro muszę zdemontować pedał i zrobić dystans, żeby ciut więcej wciskał czujnik.

- chciałem wyłaczyć komunikat zbyt niskiego ciśnienia, ale mam inne kolory kabli, próbowałem zwierać na różne sposowy i nic, komunikat ciągle się pali, raz spaliłem bezpiecznik.

Zrobiłem zdjęcie z nr czujników. Który odpowiada za ciśnienie?
Obrazek

teraz plusy:
- hamulce działają
- wywaliłem cały stary układ wspomagania hamulców i zrobiło się trochę luźniej w komorze silnika.
Zaślepiłem napęd pompy dorobioną blaszką.
Obrazek
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz lut 17, 2013 8:56 pm

suchorz pisze: Który odpowiada za ciśnienie?
na dole masz dwa czujniki z akumulatorem wywal je jeden z tych czujników jest od ciśnienia drugi od światła .
suchorz pisze:Zaślepiłem napęd pompy dorobioną blaszką
ta blaszka to jak fabryczna . w latach po 1990 jesli ktoś nie miał nivo to taka blaszka była zamocowana zamiast pompy .

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz lut 17, 2013 8:59 pm

skąd wziąłeś podcienienie do boostera hamulców czy wstawiłeś zawór jednostronny !

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » ndz lut 17, 2013 9:05 pm

Jarek-Jerryjag pisze:skąd wziąłeś podcienienie do boostera hamulców czy wstawiłeś zawór jednostronny !
Zrobiłem nawiert w kolektorze ssącym. Serwo ma zawór.

Obrazek

Tu widać zawór w serwie:

Obrazek
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » sob lut 23, 2013 8:19 am

Poradziłeś sobie z kabelkami od czujnika ciśnienia?
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » sob lut 23, 2013 8:23 am

V12 pisze:Poradziłeś sobie z kabelkami od czujnika ciśnienia?
Jeszcze nie, ale zaraz jadę do kolegi i może razem coś wymyślimy.

Auto teraz zaczęło mocniej falować na wolnych obrotach, tak jakby ciągnął lewe powietrze, choć wszystko jest raczej szczelne.
Po zdjęciu węża z serwa i zatkaniu poprawia się.
Od dawna słyszę syczenie pod deską w aucie, wiec jest jakaś nie szczelność podciśnienia, ale to nie wpływało zbyt na pracę silnika, a teraz z serwem pogorszyło się.
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » sob lut 23, 2013 8:37 am

Kable, które trzeba zewrzeć są w kostce, wpiętej do 2 czujników przy akumulatorze ciśnienia (ukryty w prawym nadkolu z przodu).

Jeśli po odcięciu serwa faluje mniej, to serwo lub połączenia są nieszczelne.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » sob lut 23, 2013 8:29 pm

Sprawa załatwiona, udało się odnaleźć kable i już nie świeci się komunikat LOW PRESSURE :mrgreen:

V12, dzięki :thumright:
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
suchorz
Posty: 145
Rejestracja: sob lis 17, 2012 10:09 pm

Post autor: suchorz » pn kwie 22, 2013 9:05 pm

Obiecałem opis zmiany pompy hudraulicznei na serwo.

Odkręcamy pompę hamulcową od wspomagania, odsuwany pompę, przewodów hamulcowych nie trzeba odkręcać, więc i nie będzie trzeba odpowietrzać układu.

Obrazek

Obrazek

tak wygląda trzpień z zabezpieczeniem mocujący pedał z pompa wspomagania

Obrazek

znajduje się w tym otworku (najłatwiej to zrobić po wyjęciu na stół)

Obrazek

Nastepnie odsuwany zbiorniczek wyrównawczy układu chłodzenia ( po przerobieniu na serwo trzeba przesunąć zbiorniczek do przodu, bo nie zmieści się serwo)

Kolejny etap to odręcenie całej podstawy od auta, łącznie z pedałem. Musiby wykręcić szpilki z podstawy, bo zamiast nich będą wkręcone śruby z flanszą do przykręcenia serwa.
Obrazek

Obrazek

Po przykręceniu serwa, łączymy wszystko, ustawiamy czujnik świateł stop.
Przykręcamy podstawę do auta

Obrazek

Następnie wiercimy otwór w kolektorze ssącym, żeby uzyskać podciśnienie do serwa:

Obrazek

Kolejną rzeczą jest wywalenie pompki z przodu silnika, która jest już nie potrzebna.
Zrobiłem zaślepkę, która przykręciłem w miejscu po pompie

Obrazek

Po wszystkim zostaje zamocować zbiorniczek wyrównawczy chłodnicy, powycinanie starych przewodów hydraulicznych, zbiorniczka z płynem wspomagania hamulców, połączenie przewodów od ilości płynu z pojemniczka ( wystarczy je połączyć i nie pokazuje już braku płynu), oraz połączenie kabli od ciśnienia LOW PRESSURE.

Operacja zajmuje kilka godzin, ale warto. :mrgreen:
Daimler 3,6L 89r - był
Jeep Comanche 4,0
T&S Serwis i modyfikacje aut 4x4, montaż LPG

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3336
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn kwie 22, 2013 9:37 pm

Dobra robota :thumright:
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2968
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pn kwie 22, 2013 10:59 pm

super :king:

ODPOWIEDZ