[XJ40] Pompa wspomagania

Moderator: V12

ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

[XJ40] Pompa wspomagania

Post autor: ribu » pn mar 03, 2014 1:33 pm

Niestety w Xj40 93r cieknie pompa pomagania od strony napędu z silnika. I tu pojawia się pytanie: jak zdjąć zabierak z wałka pompy ? Czy istnieje jakiś zestaw uszczelniający do pompy wspomagania ? Ktoś przerabiał temat uszczelnienia pompy, czy lepiej szukać używki ? Wydaje mi się, że kierownica stanowczo za lekko chodzi przy większych prędkościach. Czy to może być też spowodowane jej nieszczelnościami ?

Jarek-Jerryjag
Posty: 2938
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pn mar 03, 2014 4:29 pm

kiedyś był sprzedawany kit do pompy uszczelki . teraz to nie wiem .
do zdjęcia zabieraka było specjalne narzędzie . specjalna śruba która była wkręcana w środek i na niej były zamocowane nakrętki i specjalna szyna która miała dwie śruby zakładane na zbierak i odkręcając środkowa nakrętkę ściągało się zbierak .
ważne beż było założenie zbieraka w tym samym miejscu co poprzednio inaczej pompa może być głośna.

ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

Post autor: ribu » pn mar 03, 2014 7:20 pm

Dzieki za konkretną odpowiedz
tak tez właśnie myślałem, ze wymyślili sobie jakieś narzędzie specjalne...Ten gwint wewnątrz o nietypowym wymiarze i wyfrezowanie na sześciokąt nie wróżyło nic dobrego :) Czyli rozumie ze zabierak jest po prostu wciśnięty na trzpień. Tam jest jakiś wielowypust, stożek czy klin ?

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3310
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn mar 03, 2014 7:59 pm

Jest dostępny zestaw naprawczy #5, ok. 30zł w zamienniku.

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt paź 27, 2015 8:20 pm przez V12, łącznie zmieniany 1 raz.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2938
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pn mar 03, 2014 11:01 pm

dobrze ze można dostać . z niego to i tak tylko przedni seal potrzebny .

ribu
Posty: 27
Rejestracja: czw wrz 05, 2013 1:22 pm

Post autor: ribu » wt mar 04, 2014 8:07 pm

dobrze, że jest zestaw. Gorzej z rozłożeniem tego ustrojstwa...
Zna ktoś odpowiedzi na poniższe pytania :
Czy zabierak jest po prostu wciśnięty na trzpień? Czy na trzpieniu jest: wielowypust, stożek czy klin ?

tomme2
Posty: 62
Rejestracja: czw sty 30, 2014 5:18 pm

Post autor: tomme2 » pt cze 06, 2014 10:07 am

Witam! Mam takie pytanko wczoraj zmieniłem pompę wspomagania i na początku wspomaganie chodziło elegancko a po przejechaniu 3 kilometrów zaczęło chodzić ciężko i teraz raz jest za chwilę nie ma potem na trochę znowu jest i tak cały czas. Co może być tego przyczyną? I jeszcze mam jedno pytanko od czego jest taki mechanizm blisko pompy wspomagania i sprężarki od klimy z okienkiem co się kręci.
Jaguar X300 1994r 3.2 manualna skrzynia

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3310
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pt cze 06, 2014 8:10 pm

tomme2 pisze:I jeszcze mam jedno pytanko od czego jest taki mechanizm blisko pompy wspomagania i sprężarki od klimy z okienkiem co się kręci.
Czujnik położenia rozrządu.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2938
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » pt cze 06, 2014 8:42 pm

tomme2, czy dobrze założyłeś -wcisnąłeś zbierak . może jest luźny i pompa nie działa ?
ribu pisze:Czy zabierak jest po prostu wciśnięty na trzpień? Czy na trzpieniu jest: wielowypust, stożek czy klin ?
sorry nie zauważyłem tego pytania wcześniej - jest tylko wciśnięty nie ma stożka czy klinu .

tomme2
Posty: 62
Rejestracja: czw sty 30, 2014 5:18 pm

Post autor: tomme2 » pn cze 09, 2014 3:15 pm

witam sprawa już załatwiona znajomy mechanik mi powiedział żebym skręcił kołami na maxa i przytrzymał go na ok. 3000 obr/min i tak samo w drugą stronę i po paru takich zabiegach wspomaganie działa poprawnie pozdrawiam i dzięki
Jaguar X300 1994r 3.2 manualna skrzynia

Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 142
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 » sob kwie 21, 2018 4:03 pm

Witam, podpinam się pod temat.
Orientuje się ktoś jak wyciągnąć podstawę tej pompy? Odkrecilem 3 śruby, które ją trzymają ale nie chce wyjść.. (wychodzi tylko na około 3-4mm) tak jakby coś jeszcze ją trzymało?
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992

Jarek-Jerryjag
Posty: 2938
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » ndz kwie 22, 2018 7:57 pm

AdaM92 pisze:Witam, podpinam się pod temat.
Orientuje się ktoś jak wyciągnąć podstawę tej pompy? Odkrecilem 3 śruby, które ją trzymają ale nie chce wyjść.. (wychodzi tylko na około 3-4mm) tak jakby coś jeszcze ją trzymało?


które śruby odkręciłeś ? #11 czy 9.

Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 142
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 » pn kwie 23, 2018 3:09 pm

Nie ma ich na schemacie ;-) (wszystko co jest pokazane na rysunku jest już bezproblemowo wyjęte)
Nie mogę sobie tylko poradzić z "podstawa" tej pompy. Wykrecilem z niej zabierak, i odkrecilem 3 śruby imbusowe.. Wychodzi tylko na 3-4 mm i nic poza tym, tak jakby coś ją jeszcze trzymało..
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992

ODPOWIEDZ