[XJ40] Dyferencjał

Moderator: V12

Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 142
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

[XJ40] Dyferencjał

Post autor: AdaM92 » pn gru 28, 2015 1:12 pm

Kolejny problem, zaczął mi skubaniec wyć.
Generalnie są momenty nawet jak szybko jadę że praktycznie go nie słychać. Jak spuszczę z gazu to jest chyba najgorzej. Nie wiem kiedy był wymieniany olej, mam nadzieje ze jak wleje coś gęstego to się wyciszy.

Pytanie co i jak tam wlać, jaka jest opcja że to coś pomoże ?
Bo nowy dyf to będzie pewnie kosztował tyle co większość jaguarów wystawionych na sprzedaż :p
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » pn gru 28, 2015 5:09 pm

Olej do dyfra polecam z Motula 90PA. Do tego dodatek Bishops oryginal Receptura 515.
Dodatek jest dość drogi ok 100zł więc na początek możesz wlać samego Motula a jak cos to później jeszcze dodatek.
Olej w dyferencjale powinno wymieniać się co dwa lata tak samo jak w skrzyni.

Awatar użytkownika
AdaM92
Posty: 142
Rejestracja: pt lip 11, 2014 6:29 pm

Post autor: AdaM92 » pn gru 28, 2015 6:10 pm

Oki, a powinienem się w coś jeszcze zaopatrzyć?, dostęp pewnie jest słaby.
Jaguar XJ40 Sovereign 3,6 1987
Jaguar XJR XJ6 1992

ojciec
Posty: 302
Rejestracja: ndz lut 24, 2013 6:21 pm

Post autor: ojciec » pn gru 28, 2015 6:44 pm

Generalnie wymiana jest prosta, nie pamiętam jaki klucz potrzeba żeby odkręcić korek spustowy.
Oleju wchodzi 2,1L według katalogu ale z opinii innych użytkowników wiem że jak kupisz 2L to jeszcze coś Ci zostanie.
92 - XJR 4.0
88 - XJS 5.3 V12

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3337
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » pn gru 28, 2015 8:08 pm

Korek jest o ile dobrze pamiętam na kwadrat, chyba przedłużka nasadowa 1/2" pasuje...
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

Jarek-Jerryjag
Posty: 2979
Rejestracja: sob lut 03, 2007 5:38 am

Post autor: Jarek-Jerryjag » wt gru 29, 2015 3:12 am

V12 pisze:Korek jest o ile dobrze pamiętam na kwadrat, chyba przedłużka nasadowa 1/2" pasuje...
w 100% .
jedynie z wyciem to jak wyje dyff to już nic czy prawie nic nie pomoże ale czemu nie wymienić oleju kiedyś to w Polsce dodawali skórkę od banana !!! .
sprawa druga czy wyje dyff czy łożyska przy kołach ?
Jeśli ktoś ma dobry słuch to warto go posadzić na środku tylnej kanapy i on szybko powie .
czasami może pomóc lekkie dokręcenie śruby przy dyferencjale ale to już ostateczność i tylko lekko i z dużym wyczuciem.

Awatar użytkownika
V12
admin
admin
Posty: 3337
Rejestracja: śr sie 30, 2006 2:54 pm

Post autor: V12 » wt gru 29, 2015 10:05 am

Można spróbować wymienić tulejkę rozporową 12456 na nową.
JAGUAR CZĘŚCI XK120 XK140 Daimler DS420 E-TYPE MK2 XJS XJR-S XJ40 X300 X308 XJ6 XJ12 XK8 XKR S-TYPE X-TYPE XJ X350 XF F-TYPE XE F-PACE E-PACE I-PACE tel. 506 11 22 04 https://v12.com.pl

ODPOWIEDZ